Z związku z pandemią PKP Intercity niemal całkowicie ograniczył możliwość kupienia biletu w pociągu. Pasażer powinien nabyć bilet wcześniej, np. za pośrednictwem strony internetowej. Przejazd można opłacić u konduktora tylko pod warunkiem, że wsiadamy na stacji, gdzie w ogóle nie funkcjonuje punkt sprzedaży biletów lub w danej chwili jest on nieczynny. Nie dotyczy to pociągów typu EIP (Pendolino), w których jeszcze przed epidemią pracownicy PKP Intercity nie wydawali biletów.W niedzielę doszło do awarii internetowego systemu sprzedaży biletów. Część użytkowników strony intercity.pl nie mogła zalogować się na swoje konta. Był też problem z wyświetleniem ceny przejazdu. Z kolei w przypadku biletów dla połączeń EIP, gdzie można dokonać wyboru miejsca na pokładzie pociągu, system nie pokazywał tych, które są dostępne. Natomiast przy próbie kupienia biletu przez intercity.pl bez logowania się na konto, wyświetla się komunikat: "Nie odnaleziono sesji w systemie". Po kilku godzinach przywrócono możliwość zakupu biletu przez internet. Przekaż 1 proc. na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ