"Trwają prace nad usunięciem awarii i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Przepraszamy za utrudnienia" - czytamy w komunikacie. NFZ przypomina, że w razie braku możliwości elektronicznej weryfikacji ubezpieczenia, pacjenci mogą złożyć oświadczenie o prawie do świadczeń zdrowotnych lub przedstawić jeden z dokumentów potwierdzających takie prawo. "Chaos w przychodniach" "Chaos w przychodniach. Nie działa system eWUŚ", "Znowu mamy powtórkę z rozrywki - dantejskie sceny przy rejestracji do poradni, bo NFZ-owi przeciągnęła się przerwa techniczna w dostępie do sytemu elektronicznej weryfikacji uprawnień pacjenta do świadczeń" - informowali słuchacze RMF FM. "Serwery systemu eWUŚ, na które poszły grube miliony po raz kolejny nie działają. Pacjenci stoją w kolejkach, bo nie można zweryfikować ubezpieczenia!" - napisał pan Piotr. System eWUŚ System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) działa od 1 stycznia. Pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online w systemie eWUŚ na podstawie numeru PESEL. Dotyczy to gabinetów lekarskich, przychodni i szpitali, które mają podpisane umowy z NFZ. Zintegrowany Informator Pacjenta ruszył 1 lipca. Dzięki ZIP pacjenci mają m.in. dostęp do historii swojego leczenia. Mogą sprawdzić przez internet, z jakich świadczeń korzystali, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt.Piotr Glinkowski Maciej Nycz