Atak na system BLIK. Płatności mogły nie działać
Użytkownicy systemu bezgotówkowych płatności BLIK ponownie zgłaszali poważne problemy z płatnościami. Wystąpienie problemów potwierdzono w mediach społecznościowych. "Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS" - czytamy w komunikacie Blika. Po godzinie 18:30 operator poinformował, że użytkownicy nie powinni już odczuwać problemów.

W skrócie
- Użytkownicy Blika zgłaszają poważne problemy z płatnościami po ataku typu DDoS.
- Incydent wpłynął na dostępność usług, takich jak płatności i przelewy na telefon.
- To kolejny taki atak w ostatnich dniach – w sobotę wystąpiła podobna awaria.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Do problemów zgłaszanych przez użytkowników Blika w poniedziałek po południu odniósł się dostawca usługi.
"Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności Blikiem. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania" - poinformowano w mediach społecznościowych.
Na stronie Downdetector około godziny 14:00 pojawiło się niemal 4 tysiące zgłoszeń dotyczących problemów z korzystaniem z Blika. Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy płatności, bankowości mobilnej oraz bankowości online. Informacje o utrudnieniach spływały z całej Polski.
O godzinie 16:30 użytkownicy wciąż zgłaszali nieprawidłowości.
Atak hackerski na Blik. Płatności są już dostępne
Około godziny 18:30 Blik poinformował w mediach społecznościowych o przywróceniu działania systemu. "Użytkownicy Blika nie powinni mieć problemów z realizacją transakcji. Infrastruktura systemu jest zabezpieczona, a działanie usług jest stale monitorowane w celu zapewnienia ich pełnej płynności" - czytamy w komunikacie.
Poinformowano również, że osoby, które próbowały skorzystać z Blika i ich środki zostały zablokowane, automatycznie otrzymają ich zwrot. "Jeśli nie nastąpi to w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była transakcja" - dodano.
Blik nie działał. Doszło do kolejnego ataku DDoS
To kolejny problem z działaniem płatności w ostatnich dniach. O podobnym ataku podmiot informował w sobotę. "Od wczesnych godzin porannych obserwowaliśmy zewnętrzny atak typu DDoS, który wpływał na płynne działanie płatności" - napisano w oświadczeniu.
Niemożliwe stało się wówczas korzystanie z części usług, takich jak generowanie kodów czy dokonywanie przelewów na telefon. Do ataku odniósł się także Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
"Od wczesnych godzin porannych obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS na polską infrastrukturę rozliczeniową, co wpływa na płynne działanie płatności - na przykład BLIKiem" - napisał polityk w mediach społecznościowych.
Sobotnia awaria rozpoczęła się około godziny 8:00, a, jak podaje Blik w swoim komunikacje, od 10:33 problemy nie występowały.












