Rośnie liczba szkół, które przechodzą na nauczanie mieszane lub zdalne
W trybie mieszanym pracują 422 placówki oświatowe, a w trybie zdalnym 109 - wynika z czwartkowych (1 października) danych MEN. Jest to największa od początku roku szkolnego liczba placówek oświatowych z nauką w trybie innym niż stacjonarny.
Dane zebrano od kuratorów oświaty na podstawie informacji od dyrektorów. Obejmują szkoły i placówki, którym powiatowa inspekcja sanitarna wydała zgodę na pracę w innym trybie nauki niż stacjonarny.
W czwartek w trybie stacjonarnym pracowało 47 943 przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych, czyli 98,9 proc. wszystkich.
W trybie mieszanym, czyli z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu, pracowały 422 placówki, czyli 0,88 proc. wszystkich.
W trybie wyłącznie zdalnym pracowało 109 placówek - 0,22 proc. wszystkich.
W środę w trybie mieszanym funkcjonowały 343 placówki oświatowe, a w trybie zdalnym 104. We wtorek było to odpowiednio - 289 i 89.