Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Ministerstwo Edukacji Narodowej: 99,64 procent placówek działa normalnie

W trybie mieszanym pracują 134 placówki oświatowe, a 43 w trybie zdalnym – poinformowało w poniedziałek (14 września) po południu Ministerstwo Edukacji Narodowej. Reszta, czyli 48,3 tys. placówek, działa normalnie.

MEN: 134 placówki oświatowe pracują w trybie mieszanym, a 43 w zdalnym
MEN: 134 placówki oświatowe pracują w trybie mieszanym, a 43 w zdalnym/Daniel Dmitriew/Agencja FORUM

MEN podało na Twitterze dane zebrane od kuratorów oświaty na podstawie informacji od dyrektorów z poniedziałku z godziny 11.

Zgodnie z nimi w poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowało 48 308 przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych, czyli 99,64 proc. wszystkich placówek oświatowych.

W trybie mieszanym, czyli z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu, pracowały 134 placówki, czyli 0,28 proc. wszystkich.

W trybie wyłącznie zdalnym pracowały 43 placówki - 0,09 proc. wszystkich.

MEN podaje, że dane dotyczą szkół i placówek, w których powiatowa inspekcja sanitarna - po szczegółowym przeanalizowaniu sytuacji - wydała zgodę na pracę szkoły w innym trybie nauki niż stacjonarny.

Piontkowski: Nie poddają się emocjom

W czwartek na konferencji prasowej minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski zauważył, że o ile w pierwszych dniach nowego roku szkolnego spośród szkół, które przechodziły na inną formę pracy, większość przechodziła na całkowitą naukę na odległość, o tyle teraz więcej jest szkół, które stosują system mieszany.

- Wydaje się, że jest to dobre rozwiązanie, ponieważ pozostali uczniowie mogą korzystać z bezpośredniego kontaktu z nauczycielami. Z tego, co widzimy, jest to wynik działania inspekcji sanitarnej, która nie poddaje się emocjom, prowadzi dochodzenie epidemiologiczne i na podstawie obiektywnych danych decyduje, czy cała placówka, czy tylko jej fragment powinien przejść na nauczanie zdalne - wskazał Piontkowski.

Grzegorz Juszczyk o liczbie zakażeń w Polsce: Prognozy okazały się mocno przeszacowane /RMF
PAP

Zobacz także