Ministerstwo Środowiska na tropie gender
Ministerstwo Środowiska wycofuje się z publikowania serii spotów zachęcających do segregacji śmieci w ramach kampanii "Segregujesz... i śmiecisz mniej!". Oficjalnym powodem jest "miękkie wprowadzanie gender" oraz względy ekonomiczne.
Bohaterem w edukacyjnej kampanii, mającej zachęcać do segregacji śmieci, był krytyk kulinarny Maciej Nowak, który otwarcie przyznaje się do homoseksualizmu.
"Segregujesz... i śmiecisz mniej!" to kampania, która powstała w 2014 roku na zlecenie wcześniejszego kierownictwa w Ministerstwie Środowiska. 30-sekundowe spoty były emitowane zarówno w telewizji, jak i w internecie. Na jednym z nich Maciej Nowak występował wraz z Wojciechem Modestem Amaro. Razem tłumaczyli małemu chłopcu zasady segregacji śmieci.
Nowe władze postanowiły wycofać serię spotów, na które wydano około 4 mln złotych. Swoją decyzję Ministerstwo Środowiska tłumaczy względami ekonomicznymi i ideologicznymi.
- Na ten spot i na jego emisję wydano 4 mln złotych. My będziemy każdą złotówkę bardzo roztropnie wydawać - powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej wiceminister środowiska Sławomir Mazurek.
- Jednocześnie, nie musimy tego ukrywać, że osoby, które biorą udział w tym spocie (...) są jednak w pewnym ruchu, który promuje ideologię, która jest jakby sprzeczna z tradycją i jest to ideologia gender. Ona w miękki sposób jest tutaj lokowana - dodał Sławomir Mazurek.
Czekamy na Wasze polityczne memy
------