Most ma być pierwszym budowanym odcinkiem obwodnicy. Przetarg na jego budowę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w kwietniu. Zwyciężyło konsorcjum Dywidag Bau i Strabag z ofertą 452 mln zł. W tej ofercie był jednak błąd - dotyczył ceny ośmiu kloszy do lamp, wartych łącznie 47 zł. Dyrekcja zwróciła się do wykonawcy, by poprawił kosztorys. Zaprotestowały jednak inne firmy biorące udział w przetargu. A sędziowie przyznali im rację. Teraz dyrekcja musi wybrać z pozostałych ofert. - Komisja właśnie zebrała się ponownie i na początku tygodnia wybierze kolejną z ofert - tłumaczy Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału GDDKiA. Obecnie najkorzystniejsza jest propozycja firm Mostostal Warszawa i Acciona. Droższa od propozycji Dywidag Bau - Strabag o 124 mln zł - czyli całkiem sporo, bo prawie tyle, ile kosztował most Milenijny. Dużo gorzej byłoby jednak rozpisywać przetarg od nowa - to kosztowałoby nas kolejny rok. Co nie znaczy, że nie będzie dalszych opóźnień. - Trzecia w przetargu Skanska będzie szukać błędów w ofercie Mostostalu. Jeśli nie znajdzie, roboty ruszą wiosną i potrwają 26 miesięcy. Ale możemy stracić kolejne kilka miesięcy w sądach - dodaje Joanna Wąsiel.