Prace stanowią interpretacje utworów wybitnych XX-wiecznych kompozytorów (Satie, Bartók, Ravel) w kategoriach formy i koloru, jednak nie w sensie tradycyjnej animacji, a na zasadzie systemowej transformacji.Dzięki temu możliwe jest ustanowienie dokładnej zgodności pomiędzy elementami w czasie i przestrzeni: każda klatka kompozycji dokładnie obrazuje oba te wymiary dźwiękowej organizacji kolejnego taktu. Upływ czasu pokazany jest tu poprzez zmiany w zależnościach między kolorami, a nie poprzez zmieniające się pozycje obiektów. Zależności opierają się na interwale zdefiniowanym przez cztery barwy podstawowe oraz na systemie gam, w których każdy ton kolorystyczny określa gamę, której charakter, nie będąc identycznym z charakterem tonu, bazuje jednak na tym kolorze. Płynność ruchu i improwizacja obrazowania ograniczone są na korzyść spójności i opanowania. Cykl Orphics powstawał według spójnej muzyczno-graficznej zasady, na zmieniającym się wraz z rozwojem technologii sprzęcie. Integralną częścią wystawy jest również praca glAmor, będąca wizualną odą do mocy sprawiających, że geometria porusza w nas zarówno to, co czysto zmysłowe i erotyczne, jak i to, co intelektualne i duchowe. Edward Zajec Urodzony we włoskim Trieście w 1938 r. artysta medialny, pionier i klasyk sztuki komputerowej oraz twórcą filmów, którego realizacje zajmują istotną pozycję w dziedzinie kina abstrakcyjnego. W 1966 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Lublianie, a w 1968 roku uzyskał dyplom MFA na Ohio University w Athens. Obecnie wykłada sztukę komputerową na Wydziale Transmediów Uniwersytetu w Syracuse, gdzie w 1980 r. stworzył w pierwszy w stanie Nowy Jork program nauczania pod nazw Grafika Komputerowa w Sztukach Pięknych, przekształcony następnie w 1982 r. w kierunek uniwersytecki. Z komputerami zaczął pracować w 1968 r., tworząc wówczas szereg projektów interaktywnych, cyfrowych realizacji filmowych i generowanych komputerowo animacji. Od czasu, gdy po raz pierwszy brał udział w międzynarodowych wydarzeniach prezentujących sztukę elektroniczną, takich jak SIGGRAPH, Ars Electronica czy ISEA, Zajec utrwalił swoją pozycję innowatora w dziedzinie filmu abstrakcyjnego. Poczynając od poetyckich seryjnych prac poświęconych kolorowi, przez eksperymentalne realizacje oparte na notacjach muzycznych, tematyczne i fraktalowe eseje wizualne, aż po strukturalistyczne metamorfozy kolorystyczne, prace Zajeca ukazują nowe formy ekspresji rozwijających się w czasie, kolorystycznych i formalnych kompozycji. Kontynuuje również rozpoczęte w 1972 roku prace nad interaktywnymi wizualnymi dialogami "Informatrix", obecnie we współpracy z Jae Oh z Wydziału Inżynierii Elektronicznej i Nauk Komputerowych, w których interakcja oparta jest na zasadach ewolucyjnych (algorytmy genetyczne). Mieszka i pracuje w Syracuse w stanie Nowy Jork. Wystawa czynna do 11. października 2008 w Centrum Sztuki WRO , ul. Widok 7, Wrocław.