Nowe logo wrocławskiego zoo będzie nawiązywać tematycznie i stylistycznie do największego przedsięwzięcia jakie zaplanowano na najbliższe lata. Chodzi o Afrykanarium - Oceanarium, najnowocześniejszy tego typu obiekt na świecie. - Obiekt będzie niewątpliwą atrakcją towarzyszącą Euro 2012 - twierdzi Radosław Ratajszczak, dyrektor wrocławskiego ZOO. - Projekt zakłada maksymalne zbliżenie zwiedzających do przebywających w ogrodzie zwierząt - będzie można wędrować po piaszczystej plaży Morza Czerwonego, a także zejść pod jego powierzchnię, by nad swoją głową zobaczyć rafę koralową i egzotyczne ryby. Powstaną baseny z hipopotamami i rekinami, a także imponujących rozmiarów dżungla. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na ponad 140 mln zł. W nowym symbolu najstarszego w Polsce ogrodu zoologicznego znajdzie się ryba, lemur i zebra, których zestawienie ukazuje różnorodność eksponowanych na terenie obiektu gatunków fauny. Pomarańczowo-czarna koncepcja graficzna podkreśla nowoczesność i jest odwołaniem do przedsięwzięcia realizowanego przy współpracy z władzami miasta, które ma prezentować różnorodność ekosystemu związanego ze środowiskami wodnymi czarnego kontynentu, pod hasłem "Życiodajne wody Afryki". - 1 stycznia 2010 roku Zoo sp. z o.o. we Wrocławiu podpisała umowę z agencją Sarto, która obejmuje opracowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej, nawiązującego w swej stylistyce do Afrykarium, najważniejszej inwestycji realizowanej aktualnie przez wrocławski ogród zoologiczny - informuje Anna Nowocień z agencji Sarto Public Relations. Nowy logotyp zastąpi funkcjonujący od 1962 symbol zoo - lwa, który ze względów historycznych pozostanie w formie neonu nad bramą wejściową. Już w najbliższym czasie mieszkańcy miasta będą mogli podziwiać nowe logo na jeżdżącym po Wrocławiu tramwaju. RW redakcja@wfp.pl