Obecnie działają dwie wagi kontrolujące ciężar pojazdów wjeżdżających do miasta. Niedługo przybędą kolejne trzy. Tiry będą ważone na ul. Opolskiej, Średzkiej, Żmigrodzkiej Karkonoskiej i Jana III Sobieskiego. - Jeśli ciężar pojazdu zostanie przekroczona, na tablicy świetlnej wyświetli się numer rejestracyjny pojazdu. Oprócz tego powiadomione zostanie Centrum Sterowania Ruchem, drogówka i Inspekcja Transportu Drogowego - tłumaczy wiceprezydent Wojciech Adamski. Wrocław jako jedyny w Polsce będzie miał system automatycznego ważenia pojazdów. Jesienią wprowadzono tzw. strefę "9 ton". Pojazdy przekraczające ten ciężar nie mogą wjeżdżać do określonych stref miejskich. Przepis nie obowiązuje jedynie ciężarówki obsługujące ważne inwestycje w mieście. Obecnie zakaz ruchu wprowadzony jest w godzinach 4-6 rano, od 9 do 13 i wieczorem w godz. 19-22. - Pomysł utworzenia strefy "9 ton" miał wyeliminować ruch tranzytowy i to się udaje. Oprócz tego przyzwyczai kierowców do przyszłej obwodnicy autostradowej - tłumaczy Elwira Nowak z wydziału inżynierii miejskiej. Na 212 wrocławskich skrzyżowaniach działa sygnalizacja świetlna. Z powody różnych inwestycji, aż w sześćdziesięciu wprowadzono korekty cyklu zmiany świateł. - W porównaniu z rokiem 2006 we Wrocławiu zmniejszyła się ilość wypadków na skrzyżowaniach, które zostały przebudowane. Ze statystyk wynika, że ich liczba zmniejszyła się o połowę - podsumował Wojciech Kaczkowski, główny inżynier miasta. bom