Jak powiedział Wojciech Grzonka z firmy Skoda Transportation, nowe niskopodłogowe modele będą tramwajami dwukierunkowymi, tzn. kabiny motorniczych będą się znajdowały z obu stron pojazdu. Oznacza to m.in., że nie trzeba będzie budować pętli tramwajowych, a jedynie przystanki końcowe. Tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, obustronne drzwi i platformy dla niepełnosprawnych. Jednym pojazdem będzie mogło podróżować nawet 250 pasażerów. Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przypomniał, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji dysponuje obecnie 17 tramwajami marki Skoda, które kursują na dwóch liniach. - Dobrze się stało, że nowe tramwaje zostaną wyprodukowane także przez Skodę, oznacza to bowiem m.in. tańszy serwis dla wszystkich maszyn - podkreślił prezydent. Nowe tramwaje będą kursowały po dwóch pierwszych trasach tzw. Tramwaju Plus, czyli szybkiego połączenia tramwajowego stadionu na Euro 2012 z innymi częściami miasta.