- Zostanie zamknięty hol główny - mówi Tadeusz Szulc, dyrektor oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP we Wrocławiu. Podróżni będą mogli korzystać tylko z tunelu bocznego. Od strony ulicy Suchej będzie wybudowany dworzec zastępczy. - Zostaną tam przeniesione kasy, toalety i poczekalnia - dodaje Tadeusz Szulc. - W pomieszczeniach tymczasowych swoją siedzibę będą mieli również policjanci. Również od lutego rozpocznie się modernizacja peronów. - Nie możemy wyłączyć całego ruchu, więc perony będą remontowane po kolei - dodaje Beata Kuczyńska, rzecznik prasowy kolejowych nieruchomości. Remont będzie trwał dwa lata. Zmodernizowana zostanie cała kubatura budynku oraz plac przydworcowy od strony ulicy Piłsudskiego. Pod placem powstanie podziemny parking na ponad 200 miejsc. Wymieniona zostanie również wiata nad peronami. Przetarg na wykonanie modernizacji zakończy się na początku przyszłego roku. - Przygotowujemy bardzo dokładnie całą dokumentację - wyjaśnia Tadeusz Szulc. - Wszystko po to, żeby ograniczyć do minimum możliwość późniejszych protestów czy odwołań, co mogłoby opóźnić rozpoczęcie prac. Modernizacja Dworca Głównego jest jednym z priorytetów miasta przez rozgrywkami w ramach Euro 2012. Część kosztów pokryje PKP, część będzie pochodzić ze środków pomocowych. Planowany koszt to 120 milionów złotych. RW