Jak powiedziała Joanna Borkowska, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, droga ekspresowa miała być oddana do użytku na początku czerwca 2012 r., czyli jeszcze przez Euro. Ostatecznie S8 na odcinku Wrocław-Oleśnica zostanie oddana do użytku w połowie września br. Trwa tam ustawianie znaków i malowanie pasów. Drugim odcinkiem trasy Oleśnica-Syców kierowcy pojadą w listopadzie 2012 r. Wartość całego projektu to blisko 1,2 mld zł. Rzeczniczka tłumaczyła, że inwestycja od początku natrafiała na różnego rodzaju problemy środowiskowe. - Już na początku realizacji okazało się, że przejścia dla zwierząt są za wąskie i trzeba zmienić projekt. Później w trakcie budowy pracownicy odkryli gniazdo orła bielika i z kolei musieliśmy zatrzymać pracę na czas trwania okresu lęgowego - mówiła Borkowska. Prace ponownie trzeba było zawiesić z powodu storczyków odkrytych na trasie, które trzeba było przesadzić. Ostatecznie trasę udało się wybudować z niewielkim opóźnieniem. Z kolei na przełomie sierpnia i września ruszy budowa drugiego etapu wschodniej obwodnicy Wrocławia z Siechnic do Żernik Wrocławskich. Zakończenie tej inwestycji, wartej 115 mln zł, planowane jest na 2014 r. Budowa 7-km fragmentu trasy wraz z drogami dojazdowymi ma kosztować 63 mln zł, ale koszt inwestycji jest znacznie większy, bowiem droga powstanie na podmokłych i chronionych terenach. W ramach budowy tego odcinka powstaną m.in. trzy mosty, dwa wiadukty kolejowe, jeden mostek dla pieszych, a także pobocza wraz z trasami rowerowymi, chodnikami i ekranami akustycznymi. Wschodnia obwodnica Wrocławia to 38-km droga, która ma przebiegać przez Bielany, Łany, Długołękę; budowę podzielono na cztery etapy. Pierwszy, który rozpoczął się w 2009 r., ma zostać ukończony na początku 2013 r. Drugi rozpocznie się na przełomie sierpnia i września 2012 r. i zostanie zakończony w 2014 r. Pozostałe dwa odcinki drogi są w fazie projektowania, a ich budowa powinna się zakończyć w 2015 r. Natomiast w Brzegu Dolnym trwa budowa mostu przez Odrę. Przeprawa ma być gotowa do 2013 r. i ma kosztować 138 mln zł. Brzeski most na Odrze będzie jedną z najdłuższych - 565 m - przepraw w kraju, będzie też miał 15 m szerokości. Wzdłuż przeprawy powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie oraz ekrany akustyczne. Most połączy Brzeg Dolny z gminą Miękinia i znacznie poprawi komunikację w regionie. Przeprawa ta będzie częścią trasy, która połączy Żmigród, Brzeg Dolny oraz okolice Środy Śląskiej z autostradą A4. Dzięki przeprawie i drogom dojazdowym mieszkańcy Brzegu Dolnego i okolic dojadą do Wrocławia krótszą trasą. Eksperci wyliczyli, że obecna droga z Brzegu Dolnego i Wołowa do Wrocławia jest jedną z najbardziej eksploatowanych tras w województwie. Codziennie porusza się nią ponad 14 tys. samochodów, w związku z czym jest wciąż zakorkowana. Po wybudowaniu mostu ruch na tej trasie spadnie o ok. 4 tys. pojazdów, co ułatwi życie mieszkańcom Obornik Śląskich i okolic.