Konsorcjum Hochtief wyceniło swoją ofertę na ponad 296 mln zł, grupa Budimex na ok. 298.5 mln zł, a Mostostal na ponad 329 mln zł. Wszystkie konsorcja zadeklarowały, że ukończą inwestycję do 30 marca 2011 roku. Obiecały też udzielenie gwarancji na 73 miesiące. Każda oferta będzie oceniana według trzech kryteriów: ceny, terminu wykonania i okresu udzielonych gwarancji. Prezes spółki zarządzającej wrocławskim portem Dariusz Kuś zaznacza, że komisja przetargowa będzie brała głównie pod uwagę kwotę realizacji inwestycji oraz czas prowadzonych prac. - Na tę inwestycję przeznaczyliśmy ponad 430 mln zł. Najniższa kwota jest o ok. 140 mln zł tańsza i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Ze wszystkich lotnisk w Polsce jesteśmy najbardziej zaawansowani w procesie rozpoczęcia budowy - stwierdził. Dzięki niższej cenie budowy terminala, nadwyżkę środków port będzie mógł przeznaczyć na inne inwestycje potrzebne na lotnisku. Najkorzystniejszą ofertę komisja przetargowa ma wybrać do końca maja. Umowa z generalnym wykonawcą zostanie podpisana najprawdopodobniej w czerwcu. - Budowa zakończy się w marcu 2011 r., więc do Euro, które rozpocznie się w czerwcu 2012 r. mamy zapas ok. 14-15 miesięcy. Nie ma możliwości, żeby ten terminal nie powstał przed tą imprezą - podkreślił prezes. Jak zaznaczył, zależy mu na dotrzymaniu terminów robót, dlatego rozpoczęły się już prace przygotowawcze na terenie przyszłej budowy, która ma ruszyć w lipcu br. W ramach tych prac zostanie wyłączony z użytku niewielki fragment lotniska, wygładzona i ogrodzona zostanie powierzchnia działki przeznaczonej pod inwestycję, a także powstanie tymczasowa droga patrolowa. Nowy terminal będzie miał powierzchnię blisko 50 tys. m kw. Inwestycja pozwoli na zwiększenie przepustowości portu z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie. Od 2005 r. ruch pasażerski we wrocławskim porcie lotniczym szybko rośnie - z 465 tys. do prawie 1,5 mln osób odprawionych w 2008 r. Tylko w marcu 2009 roku przez bramki wrocławskiego lotniska przewinęło się ponad 95 tys. osób. Według prognoz w 2012 r. ruch pasażerski przekroczy znacznie 2 mln i będzie dalej wzrastał. W ramach rozbudowy lotniska przybędzie także ponad tysiąc miejsc parkingowych. Szacuje się, że rozbudowa portu oznacza powstanie ok. 7 tys. miejsc pracy. Anna Zając