Adam Piwek, student V roku historii, stworzył grę pt. Kryptonim "Chopin". Jest ona przeznaczona dla uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów. Jej uczestnicy mają za zadanie przeprowadzić śledztwo, którego celem jest rozpoznanie kandydata do nagrody "Artysty Wszechczasów". W projekcie gry znajduje się wiele wskazówek dla nauczycieli, m.in. jak przygotować finał rozgrywki, czyli prezentację wyników śledztwa prowadzonego pod kryptonimem "CH". Zadaniem grających jest sprawdzenie w jakim stopniu Chopin jest obecny w świadomości mieszkańców ich lokalnej społeczności. - Pomysł na grę zrodził się przypadkiem podczas rozmowy z moim bratem Marcinem, uczniem I klasy gimnazjum - powiedział autor. - Stwierdziliśmy, że tak naprawdę o Chopinie nie mówi się w ciekawy sposób dla młodego pokolenia. Poprzez wykorzystanie szyfrów, komunikowanie się przez internet oraz różnorodne zadania gra, którą przygotowałem na konkurs, ma pomóc młodym Polakom w poznaniu sylwetki Fryderyka Chopina i jego dziedzictwa - dodał. W związku z Rokiem Chopinowskim Narodowe Centrum Kultury rozpoczęło realizację projektu "Chopin 2010 - pakiet edukacyjny". Celem tego przedsięwzięcia jest popularyzowanie postaci i twórczości Fryderyka Chopina wśród dzieci i młodzieży. W ramach realizacji projektu Narodowe Centrum Kultury ogłosiło konkurs na scenariusz zajęć z uczniami. Scenariusze nagrodzone i wyróżnione w konkursie zostaną opublikowane w pakiecie edukacyjnym, który udostępniony będzie wszystkim polskim szkołom. Organizatorem konkursu jest Narodowe Centrum Kultury we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Chopin - czy aż taki geniusz? Podyskutuj o tym na forum!