Ostatnio krążyły we Wrocławiu pogłoski o tym, że na AOW zabraknie około 800 milionów złotych. Na konferencji prasowej z udziałem posłanki Aldony Młyńczak, te obawy zostały rozwiane. - Finansowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia było, jest i będzie finansowe z budżetu państwa. Łącznie ma ona kosztować około 4 mld złotych - poskreśla Młyńczak. Inwestycja została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012, a nie tak jak wcześniej kiedy funkcjonowała jako inwestycja wieloletnia wpisana jako załącznik do ustawy budżetowej. Nie należy obawiać się również ewentualnego wzrostu kosztów jej wykonania. - Jeżeli będą one rosły, to dostosujemy się do tego i przeznaczymy specjalne środki z rezerwy budżetowej. AOW powstanie niezależnie od tego kto przejmie stery nad sejmową komisją finansów - powiedziała posłanka PO. - Obecna sytuacja inwestycji jest zatem niezagrożona. Została ona podzielona na trzy części. - Przetargi zostały już rozstrzygnięte - podkreśla Młyńczak. Na odcinek od A4 do lotniska i z lotniska w kierunku Pawłowic wybrano zwycięzcę przetargu. Teraz trwa kontrola dokumentacji przez Urząd Zamówień Publicznych. Na innej część AOW nazywanej roboczo "Most przez Odrę" (w okolicy Rędzina) lada dzień zaczną się pierwsze prace, których wykonawcą zostało konsorcjum pod przewodnictwem Mostostalu Warszawa. W tym miesiącu podpisano również umowę z firmą Budimex Dromex, która wybuduje łącznik w Kobierzycach, a także część autostrady A8. Całość inwestycji ma kosztować około 4 miliardów złotych. BS bartlomiej.sarna@interia.pl