Jak powiedział podczas spotkania z dziennikarzami członek zarządu PKP SA, dyrektor rewitalizacji dworców kolejowych Jacek Przyśluga, realizacja całej inwestycji jest skomplikowana m.in. ze względu na zabytkowe elementy dworca, które muszą zostać poddane rewitalizacji przez konserwatorów. Inwestycja realizowana pod przewodnictwem firmy Budimex SA zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Prace przygotowawcze rozpoczęły się w kwietniu, a obecnie zakończyła się już rozbiórka przylegającego do dworca budynku cargo oraz ściany kasowej w hallu głównym. Z nawierzchni parkingów zdejmowana jest kostka brukowa, trwa także demontaż stropów nad piwnicami. Przebudowa dworca wiąże się m.in. ze wzmocnieniem elementów konstrukcyjnych, wymianą instalacji elektrycznych, wodociągowych oraz technicznych. Obiekt dostosowany zostanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, a bezpieczeństwa podróżnych będzie strzegł system monitoringu. Prace podzielone zostały na cztery etapy i będą realizowane równolegle na kilku odcinkach, by ograniczyć utrudnienia dla pasażerów i użytkowników dworca. Pierwszy etap zakłada rozpoczęcie przebudowy budynku głównego i pawilonu południowego dworca oraz peronów nr 4 i 5. W czasie drugiego etapu zmodernizowane zostaną tunele dla pieszych i rozpocznie się budowa podziemnego garażu. Trzeci etap zakłada przebudowę dróg dojazdowych do budynku dworca, montaż tzw. małej architektury i oświetlenia. W ostatnim etapie zakończona zostanie przebudowa budynku dworca głównego i garażu podziemnego. Powstaną wówczas także parkingi. Podróżni na czas remontu budynku korzystają z położonego nieopodal dworca tymczasowego. Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został przebudowany. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.(