Jak poinformował rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec, peron znajduje się na skarpie równoległej do ul. Suchej, ok. 100 metrów od tymczasowego dworca PKP. Prowadzą do niego nowe schody obok przystanku autobusowego linii 125 i 325. Tymczasowy peron będzie oświetlony, ogrodzony, ma wiatę, siedzenia, urządzenia informacji wizualnej i głośniki. Przy schodach zamontowana została winda przyporęczowa, ułatwiająca wejście osobom niepełnosprawnym. - Dodatkowy peron usprawni obsługę pociągów podczas remontu peronów nr 1, 2, 3 dworca Wrocław Główny. Położenie w bliskim sąsiedztwie dworca PKS pomoże natomiast w korzystaniu również z autobusów - dodał rzecznik. Remont wrocławskiego Dworca Głównego ma się zakończyć na początku 2012 r. Dworzec wyremontuje konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex SA. Wykonawca ma przejąć obiekt 12 kwietnia. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Koszt całej inwestycji to ok. 324 mln zł. Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został przebudowany. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.