Peron 1 jest trzecim po peronie 4 i 5 zmodernizowanym peronem dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 1 rozpoczęto po koniec marcu tego roku. - Podróżni dostają się na niego, podobnie jak na peron 4 i 5 przez Pawilon Południowy i dalej przez zabezpieczone przejście w tunelu. Wejście na peron 6 tak jak dotychczas odbywa się z poziomu ul. Suchej - mówił Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu. Dodał, że pociągi wjechały na peron 1 wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. I choć z powodu modernizacji dworca pierwsze wrażenie po dotarciu na niego jest nie najlepsze i sprawia wrażenie wielkiego chaosu, to jednak podróżni dobrze sobie radzą i potrafią poruszać się po wielkim placu budowy jaki jest wrocławski dworzec. Pytana przez PAP warszawianka, która wyjeżdżała z Wrocławia do domu wiedziała jak się ma poruszać po remontowanych peronach i gdzie powinna czekać na swój pociąg. - Póki co pociąg nie ma opóźnienia. Wiem też, gdzie mam czekać aż zostanie ogłoszone, z którego peronu wyjeżdżam. Przed dworcem chodzi pracownik PKP, który pomaga podróżnym odnaleźć się - mówiła kobieta. Przed wejściem na dworzec stoi dużą tablica informacyjna, która zwykle stanowi centralny punkt każdego dworca. Dlatego też wyjeżdżający z wrocławskiego dworca pasażerowie ustawiają się pod nią i czekają aż na tablicy zostanie wyświetlony ich pociąg. Później tunelem udają się na swój peron. Ci, którzy nie chcą stać na dworze mogą czekać w tunelu na komunikat z głośników. Wszyscy pytani przez PAP podróżni przyznawali, że wszystko przebiega bez opóźnień i utrudnień a dojście do peronów jest tak zorganizowane, że nie sposób się zgubić czy nie dotrzeć na czas. Regionalni przewoźnicy wprowadzili w nowym rozkładzie dziesięć nowych połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Połączenia Przewozów Regionalnych - największego przewoźnika w regionie - będzie obsługiwać 321 pociągów. Jak informował Andrzej Piech z Dolnośląskiego Zakładu Przewozy Regionalne, przewoźnik uruchomi nowe połączenia m.in. z Międzylesia (Dolnośląskie) do Olsztyna, Z Białegostoku do Międzylesia czy z Jeleniej Góry do Rzeszowa. W nowym rozkładzie znalazło się również połączenie z Wrocławia do Pardubic oraz połączenie aglomeracyjne Wrocław-Strzelin. Drugim z regionalnych przewoźników są Koleje Dolnośląskie. Jak powiedział Tomasz Kloc, dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich, przewoźnik w nowym rozkładzie wprowadził trzy nowe połączenia:: Wrocław Główny-Jelcz Laskowice, Wrocław Główny-Wołów oraz Jelenia Góra-Zgorzelec. W przypadku połączenia Jelenia Góra-Zgorzelec na odcinku Lubań-Zgorzelec wznowienie przewozów pasażerskich nastąpi po kilkuletniej przerwie.