Jak poinformował rzecznik prasowy starosty świdnickiego Radosław Brzózka, pierwsze porozumienia dotyczące budowy nowego łącznika autostradowego zostały podpisane w 2006 r., a w grudniu 2010 r. uzyskano pozwolenie na budowę. Koszt całej inwestycji wyniósł w sumie 110 mln zł. Droga została wykonana w technologii opracowanej dla autostrad i szos szybkiego ruchu. Jej nawierzchnia, dzięki zamianie asfaltu na beton, jest więc zdecydowanie mocniejsza i bardziej wytrzymała. Starosta świdnicki Zygmunt Worsa dodał, że nawierzchnia betonowa wytrzymuje bez konieczności przeprowadzania remontów średnio 30 lat. - Nie rozjedzie się pod kołami ciężkiego transportu, kursującego ze stref ekonomicznych ze Świdnicy i Żarowa, ale także wysokotonażowych tirów wywożących urobek z pobliskich kopalni granitu - podkreślił. Worsa zaznaczył, że technologia budowanej drogi jest tak dopasowana, że będzie ją można w przyszłości przebudować na trasę czteropasmową. Obecnie cztery pasy biegną w obrębie pięciu obiektów inżynieryjnych - dwóch wiaduktów, mostu i trzech rond. Reszta trasy, łącznie z estakadą i przejazdem nad drogą obsługującą ruch rolny, jest dwupasmowa. Inwestycję współfinansowało w sumie 5 samorządów i uzyskała ona 50-proc. wsparcie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. W sobotę po łączniku mogli przejść piesi i przejechać rowerzyści. Kierowcy pojadą nowym odcinkiem drogi 26 października ok. godz. 18.