Szynobus jednorazowo na swój pokład może zabrać 281 pasażerów, w tym 134 na miejscach siedzących. Wnętrze jest klimatyzowane i monitorowane, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć wagon wynosi 120 km/h. Jeden taki szynobus kosztuje 8 milionów złotych. Kolejarze mają nadzieję, że ich eksploatacja nie będzie tak kłopotliwa, jak zakupionych w raciborskim "Kolzamie" poprzednich jednostek. Po niespełna trzech latach użytkowania, między innymi na trasie Legnica-Kamieniec Ząbkowicki, okazało się, że nie opuszczają już praktycznie wrocławskiej lokomotywowni, oczekując na przeprowadzenie remontów kapitalnych. Według Urzędu Marszałkowskiego, koszt przejazdu jednego kilometra przez zasilany dieslem autobus szynobus wynosi od 14 do 16 złotych. Dla porównania, obsługa kilometra takiej samej trasy tradycyjnym pociągiem elektrycznym to wydatek około 26 złotych. MD