Na ekspozycji pt. "Opera Omnia" znalazły się fotografie, instalacje oraz filmy wideo pochodzące ze zbiorów prywatnych artystki oraz kolekcji Muzeum Narodowego. Wśród prezentowanych prac są zarówno najstarsze jak i najnowsze dzieła Natalii LL. - Chodzi o pokazanie ciągłości rozwoju pewnych wątków w twórczości artystki - tłumaczy kurator wystawy Adam Sobota. Zwiedzający mogą zatem obejrzeć pochodzące z lat 70. cykle prac określanych jak "Sztuka konsumpcyjna" i "Sztuka postkonsumpcyjna". W tej grupie znalazły się m.in. serie fotografii ukazujące twarze kobiet zjadających w ostentacyjny sposób banany, parówki i kisiel. Z kolei nowsze prace Natalii LL to m.in. cykle "Futrzasta włochatość" oraz "Miękkość dotyku". Są one oparte na przetworzonych fragmentach dzieł artystki z lat 1977-1978, określanych jako jako "Sztuka zwierzęca". Wówczas powstały inscenizowane fotografie ukazujące autorkę pozującą do kamery, leżącą na kanapie i częściowo zakrywającą futrem swoje ciało. W nowszych pracach Natalia LL m.in. kopiuje i powiększa fakturę futra. - W efekcie powstaje coś w rodzaju mandali, w której kształty włosia i jego barwne odcienie budują rytmiczne i dynamiczne układy z wyraźnie zaznaczającymi się osiami kompozycji. Jest to rodzaj kosmologicznego diagramu, zdającego się mówić o tym, że świat zbudowany jest z pulsującej zwierzęcej materii - wskazuje w materiałach Muzeum Narodowego kurator wystawy. Natalia LL (Natalia Lach-Lachowicz) urodziła się w 1937 r. w Żywcu. W latach 60. ukończyła Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W 1970 r. współtworzyła Galerię Permafo we Wrocławiu. Od 1975 r. włącza się do międzynarodowego ruchu sztuki feministycznej, biorąc udział w licznych sympozjach i wystawach. Artystka zajmuje się malarstwem, fotografią, rysunkiem, sztuką performance i wideo. Wystawa "Opera omnia" będzie czynna od 15 lutego do 3 maja.