Tegoroczna choinka, jak rok temu nie powinna wyglądać skromnie. Im więcej ozdób będzie się mienić, tym lepiej. Bombki, łańcuchy, świeczki, a nawet słodycze są jak najbardziej wskazane i mile widziane. Jeśli chcemy być trendy, nawiążmy do starodawnej mody ozdabiania świątecznego drzewka. Aniołek sprzed półwiecza Janusz Prus, szef złotoryjskiej spółki "Vitbis", która jest potentatem w produkcji świątecznych ozdób choinkowych, z nostalgią wraca do pierwszych stworzonych w zakładzie bombek. Od dawna marzy o muzeum ozdób choinkowych, w którym spółka mogłaby pochwalić się najstarszymi bombkami wyprodukowanymi w "Vitbisie" lub podarowanych przez przyjaciół i znajomych. Właściciel złotoryjskiego przedsiębiorstwa z nieskrywaną dumą prezentuje bombkę z początku lat 50. w kształcie aniołka, którą zawieszało się na wierzchołku choinki. - Tę bombkę dostałem od kolegi, miłośnika staroci, który co jakiś czas wynajduje na giełdach różnego rodzaju cenne i niepowtarzalne okazy. Właśnie będąc na jednej z giełd staroci wypatrzył czub dekorowany w latach 50. ubiegłego stulecia. Jest to typowa dekoracja dla tamtego okresu. Kształt aniołka był najbardziej popularnym i rozpoznawalnym motywem, który dominował wśród świątecznych ozdób choinkowych. Większość tych bombek trafiła jednak na rynek amerykański. Ten czub jest tak brzydki, że aż ładny - wspomina Janusz Prus. Idź za modą Technologia produkcji bombek zmieniała się w takim samym tempie, co moda we wzornictwie. Z biegiem lat tworzywo, z którego wytwarzało i wytwarza się ozdoby, było coraz bardziej odporne i wytrzymałe. Choinkowa moda zawsze musiała współgrać z kolorystyką modnych ciuchów. Dekoratorzy bombek zwracali nawet uwagę na to, jaki kolor samochodu był w danym roku najbardziej "wziętym" wśród kierowców. Jednym słowem - takie kolory, jakie obowiązywały w modzie i podobały nam się w tym roku, powinniśmy wyróżnić na choince. Kiedyś panowała moda na jednobarwne zdobienie choinek i zachowanie jednej tonacji barwy - ciepłe albo zimne. Ostatnio najmodniejszy jest kontrast, czyli mocne zestawienie kolorów. Trzeba obserwować rynek i zachowania klientów i szukać nowości, bo tylko nowość ma szansę się przebić. W ubiegłym roku dominowała choinka "trendy", czyli taka, która upstrzona była bombkami i innymi ozdobami w palecie barw jesieni. Najważniejsze jest złoto w różnych odcieniach, potem czerwień, niebieski i srebro. Od tych czterech kolorów wszystko się zaczyna. Te barwy wyznaczają modę na dany rok - ujawnia Janusz Prus.