- Chcemy kupić 31 tramwajów dwukierunkowych Skoda. Do tego planujemy zakupić osiem tramwajów jednokierunkowych, ale ciężko jest powiedzieć, jakiej będą marki, ponieważ przetarg jeszcze trwa.- mówi Janusz Krzeszowski, rzecznik MPK. Za pieniądze z kredytu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce wyremontować cztery trafostacje na ul. Nabycińskiej, Grunwaldzkiej, Pułaskiego i Strzegomskiej. Tam znajdują się największe w mieście trafostacje, czyli stacje, które wytwarzają prąd. Dodatkowo przedsiębiorstwo planuje wybudowanie kolejnych stacji na ul. Bardzkiej, Milenijnej, Dworskiej i Fiołkowej, czyli tam, gdzie docelowo ma przebiegać linia Tramwaju PLUS. Tramwaj PLUS ma być jednym z elementów zintegrowanego systemu transportu szynowego we Wrocławiu. Priorytetem w tej integracji jest połączenie dużych osiedli ze ścisłym centrum. Urzędnicy rozważają możliwość poszerzenia linii Tramwaju PLUS poza granice miasta. Szybki system transportu szynkowego zakłada, że tramwaje będą jeździły po wydzielonych torowiskach, sygnalizacja świetlna będzie ustawiona pod tramwaj, a same tramwaje będą estetyczne i przede wszystkim wygodne dla pasażerów. Dorota Przybylak