Jak poinformowała w sobotę manager ds. marketingu i PR w porcie lotniczym Monika Półtorzycka-Jon, nowe logo powinno być nowoczesne, niestandardowe i odnosić się do otwartego ponad rok temu nowego terminala pasażerskiego. - Musi sygnalizować, jak ogromne zmiany zaszły wraz jego uruchomieniem. Pokazywać potencjał i możliwości, które stwarza dla Wrocławia i regionu - dodała. Konkurs na nowe logo ma charakter otwarty i każdy może wziąć w nim udział. Oceną prac zajmie się specjalnie powołana komisja konkursowa, w skład której wejdą przedstawiciele lotniska oraz eksperci od grafiki użytkowej. Patronat nad konkursem objęło Stowarzyszenie Design it Poland. - Idealny logotyp powinien być nowoczesny, ale niepodatny na chwilowe mody i tendencje. Zwycięski projekt może i powinien stać się godną wizytówką Wrocławia przez wiele lat - podkreślił wiceprezes stowarzyszenia Dawid Szkiełka. Prace na konkurs można nadsyłać do 8 maja. Do 22 maja zakończy się wstępny etap selekcji nadesłanych prac, z których komisja wybierze najciekawsze projekty. Zwycięzca wyłoniony zostanie w połowie czerwca. Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części miasta, w odległości ok. 10 km od centrum, w pobliżu m.in. Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, która umożliwia bezpośredni dojazd na lotnisko z różnych kierunków.