Firma sama wyłoni 30-osobową grupę uczestników kursu z Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Rekrutacja ruszy 2 czerwca. Warunkiem uczestnictwa jest dobra znajomość języka angielskiego. Jak poinformował Andrzej Charytoniuk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej, specjaliści z firmy Google podzielą się ze studentami tajnikami funkcjonowania programu AdWords. - Pomaga on reklamodawcom efektywnie wykorzystać budżet reklamowy, zwiększyć zwrot z inwestycji oraz mierzyć rezultaty kampanii - dodał Charytoniuk Według pracownika biura prasowego program znajduje szerokie zastosowanie wśród lokalnych i międzynarodowych firm, jak i agencji reklamowych. Po półrocznym, anglojęzycznym kursie, który rozpocznie się w semestrze zimowym 2009/2010, studenci zdobędą umiejętność efektywnego zarządzania kampaniami reklamowymi online oraz generowania i analizowania raportów jako niezależni specjaliści programu AdWords. Ponadto zyskają przygotowanie i możliwość bezpłatnego podejścia do uznawanego na całym świecie egzaminu Google Advertising Professionals. Google to amerykańska firma z branży internetowej. Jej flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją - skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi. Google została założona w 1998 r. przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda. Obecnie Google zatrudnia ponad 20000 pracowników w kilkunastu krajach, wykazuje przychody na poziomie 10 mld i zyski rzędu 3 mld dolarów rocznie. Korporacja znana jest ze swobodnego klimatu pracy, nietypowych przywilejów dla pracowników oraz zasady biznesowej ("nie czyń złego"/ "nie bądź zły"). W rankingu magazynu Fortune, firma zajmuje obecnie czwarte miejsce w rankingu najlepszych pracodawców. Główna siedziba firmy mieści się w Kalifornii w USA. W Polsce zostało stworzone już centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie, a tworzone jest centrum innowacji we Wrocławiu; funkcjonuje także niewielkie biuro w Warszawie.