Jak powiedział Kai Grebasch z Europastadt GoerlitzZgorzelec GmbHZ, film promujący dwa leżące na granicy polsko-niemieckiej miasta trwa siedem minut i przedstawia głównie rozmowę pomiędzy dwoma bohaterami: młodą Polką i starszym Niemcem. Spotykają się oni przypadkowo w kawiarni i za sprawą Niemca przenoszą się w świat jego młodości i wspomnień. Choć bohaterowie mówią w swoich językach, to nie mają problemu ze zrozumieniem się, bo - jak mówi Niemiec - tłumaczem są ich serca. Niemiec opowiada Polce nie tylko historię swojego życia, pierwszej miłości, ale przede wszystkim pokazuje jej "nowe oblicza miasta", "nowe perspektywy" i "powstające nowe miejsca do życia, pracy". Tłumaczy młodej kobiecie, że historia nauczyła Polaków i Niemców budować mosty. - Obraz ukazuje jak różnorodne i ciekawe może być życie w Europa-Mieście Goerlitz/Zgorzelec. Chcieliśmy pokazać pełne życia polsko-niemieckie miasto bez granic, które potrafi się porozumieć - powiedział Lutz Thielemann, prezes spółki Europastadt GmbH. Dodał, że właśnie dlatego aktorzy mówią w swoich rodzimych językach. Natomiast tłem opowieści są oba miasta ze swoimi zabytkami i pięknymi miejscami. Realizatorzy celowo zrezygnowali z rozróżniania miejsc akcji filmu na te położone w Goerlitz czy w Zgorzelcu. Poza tym produkcja filmu nie miała na celu ukazania wszystkich detali miasta, każdego zabytku z osobna. Chodziło o przybliżenie widzowi obrazu życia w Goerlitz/Zgorzelcu, który wzbudzi zainteresowanie i chęć lepszego poznania tych miast. - Obok wybranych zabytków architektury Europa-Miasta świadomie zdecydowaliśmy się wkomponować w historię trzy największe firmy, które mają tu swoje siedziby, bowiem ukazują one dynamikę i nowoczesność naszego miasta jako lokalizacji dla działalności gospodarczej - powiedział Thielemann. Projekt pod przewodnictwem spółki Europastadt GoerlitzZgorzelec GmbH, realizowany na zlecenie Urzędów Miast Goerlitz i Zgorzelec w języku niemieckim oraz polskim, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przy wsparciu Euroregionu Nysa. Film można już oglądać w internecie. Ponadto będzie prezentowany na targach oraz wyświetlany np. w autokarach turystycznych.