A to za sprawą kończącej się właśnie modernizacji torowiska i elektryfikacji na odcinku Międzylesie - granica państwa, dzięki której zlikwidowane zostaną, przy równoczesnym wzroście bezpieczeństwa, ograniczenia prędkości jazdy pociągów. Ponadto zmniejszą się znacznie koszty utrzymania infrastruktury. Już we wrześniu br. planowane jest wznowienie ruchu pociągów w komunikacji krajowej na tym szlaku. Wszystkie dobiegające końca prace wykonane zostały zgodnie z dyrektywami unijnymi; koszt całej inwestycji wynosi 100,6 mln zł. - Na pewno skróci się czas podróży. Dzięki elektryfikacji nie będzie potrzeby zmiany lokomotywy, a i szybkość poruszania się pociągu znacznie się zwiększy - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy wrocławskiego regionalnego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Jest też możliwość, by przewoźnicy wykorzystali trasę zgodnie z oczekiwaniami swych klientów. Na przykład można zorganizować przejazd typowo turystyczny - połączenia z Pragą czy też innymi czeskimi miastami. W listopadzie również podobne prace na granicznym odcinku do Lichkova kończą Czesi. dj