Strategię Rozwoju Województwa Dolnośląskiego na najbliższe osiem lat przedstawił w centrum kongresowym przy wrocławskiej Hali Stulecia marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec. Dokument wskazuje, że gospodarka regionu opiera się na dwóch zasadniczych filarach - zasobach i produkcji. "Bogactwa naturalne pozwalają projektować model gospodarczy regionu, w którym głównymi gałęziami będą: produkcja oparta o przemysł wydobywczy i nowoczesne technologie oraz usługi turystyczne wykorzystujące walory środowiska przyrodniczego i kulturowego Dolnego Śląska" - napisano w strategii. Zgodnie z założeniami strategii rozwoju regionu do 2020 r. na Dolnym Śląsku mają powstać dwa silne obszary wzrostu. Pierwszy z nich ma być oparty na istniejącej i projektowanej sieci dróg. Dzięki rozbudowie infrastruktury region ma stać się obszarem dynamicznego rozwoju przemysłu opartego na nowoczesnych technologiach. Strategia wskazuje na konieczność budowy dróg w standardzie autostrad lub dróg ekspresowych. Chodzi o trasy A18 (południowa jezdnia autostrady na odcinku Krzywa - Olszyna), S3 (Nowa Sól - Legnica -Lubawka), S5 (Poznań - Wrocław - Boboszów) oraz S8 (Wrocław/Magnice - Świdnica - Wałbrzych - Jelenia Góra do połączeń transgranicznych). Kluczowa dla rozwoju regionu ma być również realizacja projektu Trasy Sudeckiej (Zgorzelec, Jelenia Góra, Kamienna Góra, Boguszów Gorce, Wałbrzych, Głuszyca, Nowa Ruda, Kłodzko) oraz dokończenie budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia (Bielany - Łany - Długołęka), a także budowa łącznika trasy S3 z planowaną autostradą A8 (odcinek Kostomłoty - Lubawka). W strategii wskazano również konieczność rozbudowy infrastruktury kolejowej i lotniczej. Chodzi m.in. modernizację linii kolejowych E-30/CE-30 (Zgorzelec - Legnica - Wrocław - Opole), E-59 (Wrocław - Poznań), C-59/2 (Wrocław - Kłodzko - Międzylesie), CE-59 (Zielona Góra - Wrocław) oraz 274 (Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec), 137 (Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - Nysa). W dokumencie znalazł się także zapis o konieczności rozbudowy i modernizacji sieci lotnisk o znaczeniu regionalnym i lokalnych. Tu wskazano małe lotniska w Jeleniej Górze, Szymanowie, Świebodzicach, Lubinie czy Oleśnicy. Drugim z obszarów, wokół których opracowano strategię rozwoju regionu, są walory turystyczne Dolnego Śląska, w tym głównie Przedgórze Sudeckie i Sudety oraz północny biegun województwa - Dolina Baryczy. Wskazano m.in. na konieczność promowania turystki aktywnej - narciarstwa, turystyki górskiej, rowerowej, pieszej i wodnej oraz na promocję dolnośląskich uzdrowisk. Inwestycje turystyczne w najbliższych latach mają koncentrować się na rewitalizacji istniejących szlaków turystycznych i utworzeniu nowych tras oraz zmierzać do podniesienia atrakcyjności rzek, przede wszystkim Odry. W strategii znalazły się również zapisy dotyczące bezpieczeństwa w regionie oraz rozwoju edukacji i przedsiębiorczości. Realizacja poszczególnych elementów zapisanych w Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego na lata 2013-2025 ma kosztować 96,4 mld zł.