Cyfrowa ingerencja w oryginał polega na rekonstrukcji/deformacji twarzy znanych z płócien dawnych malarzy. Widz skonfrontowany jest z obliczami manekinów, istotami o kosmicznych rysach, jednookimi mutantami. Celem autora jest zaburzenie klasycznego podziału na to co malowane i to co fotografowane. Obserwator, którego artysta zaprasza do uczestnictwa w pewnego rodzaju grze, konwencji musi wysilić się, by odkryć powiązania pomiędzy dyptykami. Jak sam mówi: Próbuję zrealizować postulat "obecności" - stworzyć wrażenie istnienia innej, niematerialnej formy inteligencji i/lub duchowości, która objawia się przy odpowiednim nastawieniu odbiorcy. Dochodzi więc do odwrócenia tradycyjnego porządku - to obraz "patrzy" na widza. Bartek Otocki urodził w 1978 r. w Łodzi. Zajmuje się malarstwem, fotografią i instalacją. Absolwent łódzkiej ASP (2003), a obecnie asystent w macierzystej uczelni - w Pracowni Malarstwa i Rysunku prof. Jarosława Chrabąszcza, na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Brał udział w wystawach zbiorowych w Zielonej Górze, Łodzi, Wrocławiu, Szczecinie, Bielsku-Białej, Bydgoszczy oraz Chemnitz (Niemcy). W Legnicy zaprezentował swą twórczość po raz pierwszy.