Dzieci uchodźców powinny mieć lekcje "nauki o wartościach" - postulują szefowie klubów parlamentarnych Unii chadeckiej w Bundestagu i parlamentach regionalnych. Postulat ten zapisali w projekcie decyzji, którą chcą przyjąć na wspólnej konferencji we Frankfurcie nad Menem - informuje dziennik "Rheinische Post". Częścią udanej integracji, poza konieczną wolą zdobycia języka, jest przekazanie uchodźcom wartości i zasad niemieckiego państwa prawa - pisze dziennik, cytując fragmenty projektu. W tym celu potrzebne jest wprowadzenie w całych Niemczech lekcji nauki o praworządności lub lekcji "nauki o wartościach". Wcześniej taki postulat sformułowali publicznie premier Bawarii Markus Soeder (CSU) i premier Hesji Volker Bouffier (CDU). Poprzedzać główny nurt edukacji Nauczanie języka i wartości powinno poprzedzić główny nurt edukacji i jest niezbędnym warunkiem udanej integracji. "Celem tej lekcji (o wartościach - red.) powinna być lepsza orientacja uchodźców w naszym systemie wartości i systemie rządów prawa, a jednocześnie przekazanie im granic i obowiązków naszego państwa prawa" - donosi dziennik. Młodzi uchodźcy mają się uczyć, że konstytucyjne normy ustawy zasadniczej, takie jak poszanowanie godności ludzkiej, wolność prasy i słowa, monopol władzy państwa i równouprawnienie mężczyzn i kobiet są "niezbywalnymi wartościami stojącymi ponad różnicami kulturowymi czy religijnymi". Małe zainteresowanie centrami detencyjnymi Polityka migracyjna jest głównym tematem spotkania przywódców klubów parlamentarnych CDU/CSU. W poniedziałek w konferencji będzie uczestniczyć kanclerz Angela Merkel. Szefowie klubów parlamentarnych Unii chadeckiej dyskutują także o planowanych przez MSW centrach detencyjnych. Zainteresowane ich tworzeniem są do tej pory tylko Bawaria, Hesja, Nadrenia Północna-Westfalia i Saksonia. Centra detencyjne mają pomóc w przyspieszeniu procedur azylowych, a jeśli migranci nie otrzymają w Niemczech azylu lub innej formy ochrony, w ośrodkach tych mają poczekać na deportację do kraju pochodzenia. DPA, RTR, AFP