Posiadacz telefonu lub odtwarzacza może podziwiać na małym ekranie nie tylko najwspanialsze eksponaty, ale także odbyć wirtualną przechadzkę po muzeum z uwzględnieniem szczegółów architektonicznych. Oprócz doświadczeń czysto wizualnych, aplikacja oferuje użytkownikowi opisy, komentarze i filmy wideo. Można tu znaleźć również informacje praktyczne, dotyczące np. godzin zwiedzania muzeum czy opłat. Aplikacja jest dostępna w języku francuskim i angielskim i można ją ściągnąć nieodpłatnie - zaznacza muzeum. Komunikat Luwru dotyczący pojawienia się aplikacji zbiega się w czasie z otwarciem butiku Apple w położonej przy muzeum galerii handlowej Carrousel du Louvre, jedynej tego typu we Francji. Muzeum obecne w internecie od 1995 r. przez cały czas mnoży środki mające służyć udostępnieniu zbiorów jak największej liczbie osób. Strona internetowa www.louvre.fr notuje rocznie 10 mln wejść. Nowoczesność coraz częściej wkracza tam, gdzie byśmy się tego nie spodziewali - na listopad br. zapowiedziano otwarcie w Luwrze restauracji McDonald's...