W czwartek, oprócz młodzieżowego słowa roku, poznaliśmy również kolor roku 2024, który zaprezentowało Pantone. Zwycięzcą został kolor 13-1023 Peach Fuzz - brzoskwiniowy. Przedsiębiorstwo uzasadniło wybór podkreślając, że kolor ten "oddaje nasze pragnienie pielęgnowania siebie i innych. To aksamitnie delikatny brzoskwiniowy odcień, którego wszechogarniający duch wzbogaca umysł, ciało i duszę". Kolor roku 2024. "Promienieje ciepłem i nowoczesną elegancją" Leatrice Eiseman, amerykańska specjalistka do spraw kolorów, pracująca w Pantone, stwierdziła, że poszukiwali odcienia, który odzwierciedlałby wrodzone pragnienie więzi. Tegoroczny zwycięzca konkursu wpisywał się w kryteria, ponieważ "promienieje ciepłem i nowoczesną elegancją". Jak dodała Eiseman, to "kolor, który rezonuje ze współczuciem, oferuje uścisk i bez wysiłku łączy młodość z ponadczasowością". W ubiegłym roku plebiscyt na kolor roku 2023 wygrał 17-3938 Very Peri. Autorzy konkursu podkreślali wówczas, że odcień "wykazuje beztroską pewność siebie i śmiałą ciekawość, która ożywia naszego twórczego ducha". "Żyjemy w czasach transformacji. Pantone 17-3938 Very Peri jest symbolem globalnego ducha czasu i transformacji, przez którą przechodzimy. Gdy wychodzimy z intensywnego okresu izolacji, nasze pojęcia i standardy się zmieniają, a nasze życie fizyczne i cyfrowe połączyły się w nowy sposób" - przekazano w komunikacie o ówczesnym zwycięzcy. Co więcej, fioletowo-czerwony odcień, "zawierający cechy bluesa", "wykazuje żwawą, radosną postawę i dynamiczną prezencję". Zdaniem organizatorów zachęca on do odważnej kreatywności i ekspresji wyobraźni. Kolor roku Pantone. Kto wyłania zwycięzcę? Po raz pierwszy kolor roku ogłoszono w 1999 roku, a celem było zaangażowanie społeczności projektantów i entuzjastów kolorów na całym świecie w dyskusję. Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Color Institute zaznacza, że w ten sposób chcieli "zwrócić uwagę na związek między kulturą a kolorem". O odcieniu roku Pantone decyduje zespół ekspertów do spraw kolorów, który przeczesuje świat w poszukiwaniu "nowych wpływów". Poszukiwania obejmują niemal każdy obszar - od branży rozrywkowej, przez modę i sztukę, po warunki społeczno-ekonomiczne. Na wybór koloru może mieć wpływ wszystko, co dzieje się na świecie na przestrzeni roku. Jak czytamy, wybór odcienia wymaga dokładnej analizy trendów, co stanowi kulminację całorocznych badań. - Nikt z naszego globalnego zespołu nie przychodzi na dyskusję na temat koloru roku Pantone w celach komercyjnych lub z osobistymi preferencjami. Podchodzimy do tego czysto. Jak lubimy mawiać: "kochamy wszystkie nasze kolory jednakowo" - mówi Pressman. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!