Repak wylicza, iż łączny ciężar opakowań świątecznych jajek odpowiada wadze 78 delfinów z gatunku orka. Według firmy, producenci jajek czekoladowych nie wzięli sobie do serca apeli o zmniejszenie ilości opakowań, kierowanych pod ich adresem przez obrońców środowiska. W przypadku wielkanocnego jajka produkowanego przez Cadbury's pod szyldem "Dairy Milk" czekolada stanowi tylko 10 proc. ogólnej masy, reszta to plastyk, folia i karton. W jajkach firm Nestle i Lindt jest to 9 proc., Terry's 13 proc., zaś Marsa 16 proc. Rozmaite imprezy towarzyskie w okresie świąt Wielkiej Nocy przysporzą dodatkowe 7 mln puszek aluminiowych i 2 mln butelek po winie - ocenia Repak. Liczone łącznie wszystkie rodzaje okolicznościowych świątecznych odpadów i opakowań sięgną w Irlandii 42 tys. ton, z czego Repak planuje uzdatnienie do ponownego użycia 17 tys. ton. Recykling tej ilości opakowań odpowiada udaremnieniu emisji 22 tys. ton dwutlenku węgla. Z opublikowanej przez Repak statystyki wynika też, że masa aluminiowej folii, w którą owijane są czekoladowe jajka, wyniesie 17 270 kilogramów, co odpowiada wadze tysiąca rowerów górskich. Łączną wagę papieru, kartonu i okolicznościowych kartek świątecznych skalkulowano na 376 596 kg, co umożliwiłoby pokrycie wzdłuż i wszerz reprezentacyjnej Connel Street w Dublinie 90 razy. Z kolei z danych brytyjskiej organizacji CEBR (Centre for Economics and Business Research) wynika, że statystyczne brytyjskie gospodarstwo domowe w okresie świąt Wielkiej Nocy wyda w bieżącym roku 360 funtów. Łączna suma wydatków oceniana jest na 9,1 mld funtów - o 14 proc. mniej niż roku ubiegłym, gdy wyniosła 10,6 mld funtów.