Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Trabanty mogą powrócić na ulice

Nowy model Trabanta, symbolu wschodnioniemieckiego komunizmu, może powrócić na ulice, dzięki firmie Herpa - niemieckiemu producentowi małych pojazdów - poinformował w czwartek rzecznik prasowy firmy.

/AFP

Nowoczesne Trabanty zachowają typowy kształt, ale już nie będą miały plastikowej karoserii i słabych silników. Nie będą też zostawiać za sobą chmur spalin.

Bawarska firma kupiła prawa do nazwy, by stworzyć odnowioną wersję samochodu. W przyszłym tygodniu przedsiębiorstwo zaprezentuje model samochodu w skali 1:10 na międzynarodowej wystawie samochodowej we Frankfurcie nad Menem. Pierwszy projekt to dwudrzwiowy, czteromiejscowy pojazd, pomalowany na jasnoniebieski - wszechobecny w czasach NRD - kolor.

Na podobny pomysł wpadła wcześniej firma Volkswagen. "Teraz czas na "Trabiego" - mówi rzecznik firmy Herpa Daniel Stiegler i dodaje: "Nasz pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem".

Najprawdopodobniej Herpa wyprodukuje limitowaną serię 5 tys. sztuk. Trwają rozmowy handlowe z kilkoma producentami. Model wyposażony w silnik BMW kosztowałby około 50 tys. euro. Natomiast odrestaurowany dawny model Trabanta można kupić za 10 tys. euro.

Trabant, produkowany w NRD przez 34 lata bez większych zmian, był dla wschodnich Niemców przedmiotem pożądania, tym, czym swego czasu "maluch" dla Polaków. Okres oczekiwania na ten upragniony samochodzik wynosił wiele lat.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także