System zbliżeniowy o nazwie NFC (Near Field Communication), przekazujący informacje między telefonem a innym urządzeniem, został zainstalowany na próbę w drzwiach hotelu Clarion Stockholm. Dzięki niemu gość nie musi w ogóle meldować się w recepcji - na jego telefon komórkowy zostaje przesłany cyfrowy klucz, który działa po przytknięciu komórki do czytnika przy wejściu do pokoju. Samemu można również wymeldować się z hotelu, zbliżając telefon komórkowy do panelu przy głównym wyjściu z budynku. Tego typu rozwiązanie ma być testowane w sztokholmskim hotelu przez cztery miesiące. Potem firmy zaangażowane w to przedsięwzięcie zdecydują, czy będzie ono kontynuowane, kierując się m.in. opiniami klientów. - Klucz w telefonie komórkowym ma duży potencjał. W przyszłości może być stosowany w biurach czy mieszkaniach - twierdzi Daniel Berg z firmy Assa Abloy, która współtworzy pilotażowy projekt w Sztokholmie. Z jego powszechnym wykorzystywaniem może być jednak problem. Nie wszystkie telefony komórkowe wyposażone są w system NFC. Z drugiej strony wciąż brakuje miejsc wykorzystujących system zbliżeniowy w inny sposób, np. do płacenia za drobne zakupy lub parking.