Polacy przekonali się do kamperów Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podał, że w 2017 roku zarejestrowano jedynie 300 nowych kamperów, jednak w porównaniu do roku wcześniejszego jest to wzrost o ponad 14 procent. Wynik jest znacznie słabszy niż w krajach Europy Zachodniej, jednak Polacy deklarują, że są zainteresowani zakupem używanych samochodów kempingowych. Każdego roku do kraju sprowadzane są liczne kampery z Niemiec, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Ponadto zauważalny jest wzrost sprzedaży przyczep kempingowych, które można nabyć już za mniej niż 10 tysięcy złotych. Sprzedaje się ich nawet kilka razy więcej niż kamperów, gdyż ich cena jest niższa i akceptowalna dla szerszego grona Polaków. Wszystko to sprawia, że polski rynek kamperów uznaje się za perspektywiczny. Kampery na bazie vana Początkujący fani caravaningu zamiast klasycznych kamperów częściej wybierają samochody kempingowe zbudowane na bazie vana. Taki pojazd jest tańszy, dlatego na jego zakup może pozwolić sobie więcej Polaków. Komfort podróży i wypoczynku jest niższy, lecz w zabudowie mieszczą się nawet cztery miejsca do spania oraz niewielka kuchnia i prysznic. W Polsce na kampery przerabia się głównie Mercedesy Sprinter, Fiaty Ducato, Peugeot Boxer oraz Fordy Transit. Vany są lekkie, zwinne, a dzięki niskiemu zużyciu paliwa, wyjazdy na kemping to niewielki wydatek. Problemy z ubezpieczeniem W przypadku kamperów zbudowanych na konstrukcji Mercedesa Sprintera lub Fiata Ducato problemem jest zakupienie ubezpieczenia pojazdu. W Polsce kampery ubezpiecza się na tych samych zasadach co inne pojazdy, dlatego ceny polis są wysokie. Dodatkowo towarzystwa ubezpieczeniowe niechętnie sprzedają polisy dla kamperów zbudowanych na bazie vanów. W Wielkiej Brytanii podobne problemy nie występują - motorhome insurance jest specjalistycznym ubezpieczeniem dla samochodów kempingowych. Polisa obowiązuje przez okres do 90 lub 180 dni na terenie całej Unii Europejskiej, dlatego składka jest niewysoka. Ponadto motorhome insurance jest dedykowane nawet dla pojazdów w wieku powyżej 20 lat, dzięki czemu ochrona ubezpieczeniowa może objąć dość stare i często awaryjne samochody kempingowe.