Przez następne sześć tygodni kamery będą śledzić prosiaczki nawet w ich najintymniejszych momentach, transmitowanych na żywo via internet. Jest to część akcji marketingowej lokalnych targów spożywczych odbywających się corocznie w czerwcu w Helfenberg w północnej Austrii. Co tydzień internauci będą mogli głosować na swoją ulubioną świnkę, natomiast świnki co niedzielę będą współzawodniczyły w "Świńskiej olimpiadzie" w celu zachęcenia do oddawania na nie głosów. Zwycięska świnka zdobędzie tytuł "Super Świni". Jak przystało na prawdziwy format tego typu uczestnicy zostali dobrani na podstawie odmiennych cech charakteru. Mamy więc, jak podają organizatorzy filozoficzną Pauli, gwiazdę Piggy, przyjacielską Lilly i odważną Fredi. Jak przystało na prawdziwe gwiazdy naszych czasów świnki prowadzą też na bieżąco internetowe blogi, gdzie można poznać ich najskrytsze myśli. Zainteresowani losami świnek lub fani szynki mogą wziąć udział w projekcie rejestrując się na stronie programu www.pigbrother.at - dla najaktywniejszych widzów przewidziane są nagrody, może nawet świnki, tudzież szynki.