Niecodzienne rozwiązanie w liniach lotniczych. Tylko jeden przewoźnik daje taką możliwość
Kupując bilet na lot linią IndiGo, pasażer ma możliwość zdecydowania, czy chce zająć miejsce obok mężczyzny czy kobiety. Funkcja ta dostępna jest jednak jedynie dla kobiet. IndiGo to jedyny przewoźnik na świecie umożliwiający pasażerkom taki wybór.

IndiGo to trzecia największa - pod względem wartości rynkowej - linia lotnicza na świecie. Indyjski przewoźnik testuje od maja nową funkcję - możliwość wyboru płci pasażera zajmującego miejsce obok. Kobiety, bo to z myślą o nich powstał projekt pilotażowy, mogą zdecydować, czy w czasie lotu chcą siedzieć obok mężczyzny czy kobiety.
Podczas wyboru fotela, miejsce obok podświetli się na różowo, jeżeli wykupiła je kobieta. Informację o płci klienci linii podają w czasie rezerwacji biletu. Nowa funkcjonalność jest dostępna na wszystkich lotach i przeznaczona wyłącznie dla płci żeńskiej. IndiGo to jedyny przewoźnik na świecie umożliwiający pasażerkom taki wybór.
Wakacje 2024. Co o specjalnym pomyśle myślą pasażerowie?
Projekt linii spotkał się z entuzjazmem internautów. "Świetny pomysł! Zawsze podróżuję sama i moje doświadczenia w tym temacie były ostatnio okropne" - czytamy w komentarzu na portalu X.
W serwisie internetowym Reddit jedna z pasażerek podzieliła się negatywnymi wspomnieniami z lotu, które dotyczyły komfortu podróży: "Kiedyś w samolocie siedziałam pomiędzy dwoma mężczyznami. Przestrzeń między nimi była praktycznie zerowa, a mi zabrakło śmiałości, by poprosić załogę o zmianę miejsca. Na szczęście jedna ze stewardes zaproponowała mi zajęcie pustego fotela przy wyjściu awaryjnym".
Choć w komentarzach przeważają pozytywne głosy, nie zabrakło również krytycznych opinii. Dla części internautów rozwiązanie zaproponowane przez IndiGo ma charakter seksistowski i jest dyskryminacją mężczyzn.
Z informacji podanych przez przewoźnika wynika jednak, że nowa funkcja została wprowadzona jako odpowiedź na ankietę, w której zapytano kobiety, co uczyniłoby ich loty bardziej komfortowymi. IndiGo z dumą ogłasza wprowadzenie nowej funkcji, która ma na celu uczynienie podróży bardziej komfortową dla naszych pasażerek. Projekt powstał na podstawie badań rynkowych i jest obecnie w fazie pilotażowej, zgodnie z naszym etosem #GirlPower - brzmi fragment oświadczenia linii opublikowany przez CNN.
- Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia niezrównanego doświadczenia podróży wszystkim naszym pasażerom, a ta nowa funkcja to tylko jeden z wielu kroków, jakie podejmujemy w kierunku osiągnięcia tego celu - dodaje IndiGo. Podobna funkcjonalność jest już dostępna w innych środkach transportu w Indiach, takich jak pociągi i autobusy.
Genezą inicjatywy są problemy z pasażerami?
Choć przewoźnik powołuje się na chęć zapewnienia maksymalnego komfortu wszystkim pasażerom, istnieje prawdopodobieństwo, że na zmianę polityki linii miały również wpływ zgłoszenia o incydentach z udziałem mężczyzn, do których doszło ostatnio na pokładach indyjskich samolotów.
IndiGo jest największą tanią linią lotniczą w Indiach. Obsługuje ponad 2000 lotów krajowych i międzynarodowych dziennie. W minionym roku przewoźnik stał się pierwszą indyjską linią lotniczą, która przewiozła 100 milionów pasażerów w ciągu jednego roku kalendarzowego. Sukces IndiGo z pewnością dołożył cegiełkę do rozwoju sektora turystycznego w Indiach.
Według raportu z października, sporządzonego przez Booking.com i McKinsey, indyjscy podróżni mają odbyć pięć miliardów podróży rekreacyjnych do 2030 roku. Szacuje się, że 99 proc. będą stanowiły podróże krajowe.












