IndiGo to trzecia największa - pod względem wartości rynkowej - linia lotnicza na świecie. Indyjski przewoźnik testuje od maja nową funkcję - możliwość wyboru płci pasażera zajmującego miejsce obok. Kobiety, bo to z myślą o nich powstał projekt pilotażowy, mogą zdecydować, czy w czasie lotu chcą siedzieć obok mężczyzny czy kobiety. Podczas wyboru fotela, miejsce obok podświetli się na różowo, jeżeli wykupiła je kobieta. Informację o płci klienci linii podają w czasie rezerwacji biletu. Nowa funkcjonalność jest dostępna na wszystkich lotach i przeznaczona wyłącznie dla płci żeńskiej. IndiGo to jedyny przewoźnik na świecie umożliwiający pasażerkom taki wybór. Wakacje 2024. Co o specjalnym pomyśle myślą pasażerowie? Projekt linii spotkał się z entuzjazmem internautów. "Świetny pomysł! Zawsze podróżuję sama i moje doświadczenia w tym temacie były ostatnio okropne" - czytamy w komentarzu na portalu X. W serwisie internetowym Reddit jedna z pasażerek podzieliła się negatywnymi wspomnieniami z lotu, które dotyczyły komfortu podróży: "Kiedyś w samolocie siedziałam pomiędzy dwoma mężczyznami. Przestrzeń między nimi była praktycznie zerowa, a mi zabrakło śmiałości, by poprosić załogę o zmianę miejsca. Na szczęście jedna ze stewardes zaproponowała mi zajęcie pustego fotela przy wyjściu awaryjnym". Choć w komentarzach przeważają pozytywne głosy, nie zabrakło również krytycznych opinii. Dla części internautów rozwiązanie zaproponowane przez IndiGo ma charakter seksistowski i jest dyskryminacją mężczyzn. Z informacji podanych przez przewoźnika wynika jednak, że nowa funkcja została wprowadzona jako odpowiedź na ankietę, w której zapytano kobiety, co uczyniłoby ich loty bardziej komfortowymi. IndiGo z dumą ogłasza wprowadzenie nowej funkcji, która ma na celu uczynienie podróży bardziej komfortową dla naszych pasażerek. Projekt powstał na podstawie badań rynkowych i jest obecnie w fazie pilotażowej, zgodnie z naszym etosem #GirlPower - brzmi fragment oświadczenia linii opublikowany przez CNN. - Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia niezrównanego doświadczenia podróży wszystkim naszym pasażerom, a ta nowa funkcja to tylko jeden z wielu kroków, jakie podejmujemy w kierunku osiągnięcia tego celu - dodaje IndiGo. Podobna funkcjonalność jest już dostępna w innych środkach transportu w Indiach, takich jak pociągi i autobusy. Genezą inicjatywy są problemy z pasażerami? Choć przewoźnik powołuje się na chęć zapewnienia maksymalnego komfortu wszystkim pasażerom, istnieje prawdopodobieństwo, że na zmianę polityki linii miały również wpływ zgłoszenia o incydentach z udziałem mężczyzn, do których doszło ostatnio na pokładach indyjskich samolotów. IndiGo jest największą tanią linią lotniczą w Indiach. Obsługuje ponad 2000 lotów krajowych i międzynarodowych dziennie. W minionym roku przewoźnik stał się pierwszą indyjską linią lotniczą, która przewiozła 100 milionów pasażerów w ciągu jednego roku kalendarzowego. Sukces IndiGo z pewnością dołożył cegiełkę do rozwoju sektora turystycznego w Indiach. Według raportu z października, sporządzonego przez Booking.com i McKinsey, indyjscy podróżni mają odbyć pięć miliardów podróży rekreacyjnych do 2030 roku. Szacuje się, że 99 proc. będą stanowiły podróże krajowe.