Wytyczne w tej sprawie opracowano na podstawie badań, które wykazały, że niektóre dzieci w przedziale wiekowym 7-11 lat zaczynają w szkole odstawać od rówieśników, ponieważ unikają zwracania na siebie uwagi na lekcjach, wolą pozostawać "niewidzialne", są mało asertywne. Resort edukacji uważa, że potrzebne jest odmienne podejście do takich dzieci, aby pomóc im w robieniu postępów w nauce. Nauczycielom zaproponowano różne strategie - dokonywanie wyboru ucznia, który ma udzielić odpowiedzi (przy założeniu, że uczniowie nie zgłaszają się sami), danie uczniowi 30 sekund czasu do namysłu przed udzieleniem odpowiedzi, zachęcanie uczniów, by w parach omawiali odpowiedź na pytanie nauczyciela, itp. Dla nauczycieli zalecenia resortu nie są żadną rewelacją. Ich związek zawodowy natychmiast oświadczył, że chodzi o "skuteczne praktyki i strategie, stosowane na co dzień przez wielu nauczycieli".