Chodziło o bardzo przestronny model Renault, New Scenic, chętnie kupowany przez wielodzietne rodziny. Kwestionowana przez księdza kardynała reklama, jak podały w czwartek lokalne media, pokazuje ojca, który zabiera do pakownego samochodu swoje dzieci pochodzące z kilku różnych związków. Kardynał Caffarra na kongresie katolickim, który odbył się w tych dniach w Bolonii, powiedział, że widział reklamę telewizyjną, "w której dla podkreślenia wielkiej pojemności auta zachwala się poligamię". - Ładny samochód, który pozwala prowadzącemu go mężczyźnie na zabranie wszystkich dzieci, jakie ma z różnymi kobietami - opisał reklamę kardynał Bolonii. "Jest rzeczą niedopuszczalną, aby w kraju, który uznaje monogamię za wartość pozostającą poza dyskusją, działy się takie rzeczy" - powiedział hierarcha katolicki. Kardynał Caffarra dodał, że "we Włoszech istnieją już przesłanki kulturowe dla ustawowego zaakceptowania poligamii". Po zapoznaniu się z opinią kardynała dyrektor generalny Renault we Włoszech Jacques Bousquet wyraził zaskoczenie z powodu takiej interpretacji reklamy. Tłumaczył się, że Renault kierował się tolerancją i chciał jedynie podkreślić zalety nowego modelu samochodu.