Reklama

Reklama

Amerykańscy naukowcy dowiedli. Kawa sprzyja wydawaniu pieniędzy

Chcesz zaoszczędzić? Nie pij kawy przed pójściem na zakupy! Na łamach "Journal of Marketing" amerykańscy naukowcy dowiedli, że dawka kofeiny przed wizytą w sklepie motywuje nas do kupowania niekoniecznie potrzebnych produktów, przez co wydajemy więcej pieniędzy.

Naukowcy z międzynarodowego zespołu badali wpływ kofeiny na indywidualne decyzje konsumenckie. Z ich badań wynika, że stymuluje ona aktywność zakupową. Po kawie lub napojach zawierających kofeinę kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy.

Kofeina. Po kawie wydajemy więcej pieniędzy

Efekt kofeiny jest wyraźnie silniejszy w przypadku nabywania produktów związanych z odczuwaniem przyjemności, np. świeczek zapachowych, perfum, ozdób. Zmniejsza się zaś w przypadku produktów mniej związanych z przyjemnością, a bardziej z użytecznością, jak zeszyty, przybory kuchenne czy pudełka do przechowywania.

Reklama

W porównaniu z grupą kontrolną, która przez zakupami piła kawę bezkofeinową lub wodę, istotna różnica dotyczyła nabywania wyłącznie produktów "przyjemnościowych", nie było natomiast większej różnicy w zakresie produktów praktycznych, takich jak przybory kuchenne.

Efekt kofeiny widoczny jest w przypadku osób, które codziennie wypijają dwie (lub mniej) filiżanki kawy, słabnie zaś w przypadku osób, które piją więcej kawy. 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy