Reklama

Reklama

Social commerce, czyli jak sprzedawać swoje usługi w social mediach?

Media społecznościowe powstały z myślą o komunikacji i podtrzymywaniu relacji ze znajomymi. Szybko okazało się, że jest to narzędzie, które tworzy nowe możliwości marketingowe. W ten sposób powstał social commerce. Zobacz, na czym polega jeden z najgorętszych trendów e-commerce 2021 roku i jak z niego skorzystać.

Statystyczny Polak spędził w styczniu 2022 roku na Facebooku w sumie 17,5 godziny, a na Instagramie 16 godzin[1]. Pandemia Covid-19 z pewnością wydłużyła ten czas, ale sprawiła też, że zaczęliśmy częściej robić zakupy online. Tym samym rozwój social commerce stał się nieunikniony. Jeśli chcesz przenieść swój biznes do sieci lub właśnie go w niej rozwijasz, poznaj działania social commerce.

Social commerce - co to jest i jak działa?

Najprostsza definicja social commerce brzmi: jest to połączenie social mediów i e-commerce. Innymi słowy, jest to handel społecznościowy, który do sprzedaży wykorzystuje popularne kanały społecznościowe, takie jak: Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok. Każdy - szczególnie mały i średni - przedsiębiorca, który chce przenieść swój biznes do sieci lub właśnie rozwija w niej swoją działalność, powinien dostrzec potencjał social commerce i wcielić go do swojego business planu. Zwłaszcza że prognozy mówią same za siebie - w przeciągu kilku najbliższych lat nastąpi spory wzrost handlu społecznościowego[2].

Reklama

Współcześni kupujący chcą, żeby zakupy były szybkie, proste i wygodne. Social commerce daje im tę możliwość poprzez dokonywanie transakcji za pomocą danego serwisu społecznościowego. Handel społecznościowy skraca ilość kroków, które klient musi przejść, by dokonać ostatecznego zakupu. Tym samym dla sprzedawcy oznacza to mniejsze ryzyko utraty klienta podczas przekierowania do sklepu internetowego czy innych długich procedur zakupowych.

Social commerce to ogrom zalet zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Zadowolony klient oznacza wzrost sprzedaży, czyli zyski. Kolejną zaletą social commerce jest korzystanie z informacji, które dany serwis społecznościowy zbiera na temat użytkowników. W związku z tym możesz jak najlepiej dopasować swoją ofertę do konkretnego odbiorcy, jak i zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowego grona adresatów. Pole manewru jest naprawdę duże.

Zanim przejdziesz do działań social commerce, odpowiednio się do nich przygotuj, m.in. atrakcyjnie zaprezentuj oferowane przedmioty czy usługi i dopasuj swoją działalność do właściwej platformy społecznościowej.

Instagram, Facebook czy Tik Tok - od czego zacząć?

Z raportu Social Live Commerce wynika, że to Facebook jest portalem społecznościowym, za pomocą którego Polacy najczęściej dokonują zakupów[3]. Na kolejnym miejscu znajduje się Instagram. Z kolei na rynku amerykańskim gigantyczny wzrost sprzedaży w ubiegłym roku zanotował TikTok[4] - można się spodziewać rosnącego zainteresowania TikTokiem również w Polsce.

W zależności od asortymentu sklepu czy rodzaju usług musisz dopasować swoją działalność do odpowiedniego portalu społecznościowego. Na przykład branże beauty lub fashion najlepiej odnajdują się na Instagramie, z którego częściej korzystają kobiety[5].

Do sklepów internetowych, dostępnych na platformach społecznościowych, zaliczamy, np. Facebook Marketplace czy Instagram Shop. W obydwu należy podpiąć katalog z produktami, by zacząć sprzedawać. Zanim jednak założysz katalog z oferowanymi przedmiotami czy usługami, zadbaj o wartościowy content na swoim profilu firmowym. W publikacji postów ważna jest też regularność. Dzięki temu klienci chętniej będą wracać po więcej.

Social commerce to nie tylko sprzedaż za pomocą portali społecznościowych, ale również budowanie brandu i zaufania wśród klientów. Pamiętaj, że łatwy dostęp do produktu czy usługi oznacza też łatwość komentowania i wyrażania opinii klientów, którzy już dokonali zakupu. Dlatego tak ważne jest tworzenie angażujących treści w postach i interakcja z potencjalnymi klientami. Użytkownicy portali społecznościowych lubią zadawać pytania odnośnie asortymentu, nie pozostawiaj ich bez odpowiedzi. 

Cyfrowe Rewolucje dla każdego

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak sprzedawać w sieci, jak budować silną, zaangażowaną społeczność wokół swojej marki i, wreszcie, poznać tajniki internetowego sukcesu - sprawdź stronę cyfrowerewolucje.pl. Znajdziesz tu interesujące artykuły, poradniki i webinary dotyczące prowadzenia firmy online. Dowiesz się, jak wejść do sieci i jak się w niej rozwinąć. Daj sobie szansę na Cyfrową Rewolucję!

Źródła:

[1] Ile Polacy spędzają czasu na Facebooku TikTok Instagram Twitter (wirtualnemedia.pl)

[2] Global Social Commerce Market Report 2021: Market Is Expected To Reach $792.69 Billion In 2025 At A CAGR Of 12.2% - Long-term Forecast To 2030 - ResearchAndMarkets.com (zephyrnet.com)

[3] Raport-social-live-commerce-Fundacja-Kobiety-e-biznesu.pdf (kobietyebiznesu.pl)

[4] Marka na TikToku. Social selling to świetny sposób na sprzedaż w sieci (businessinsider.com.pl)

[5] Social Media w Polsce 2021 - nowy raport | Empemedia

Artykuł sponsorowany

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy