P&G to firma z przeszło 180-letnią tradycją. W polskich domach gości od 1991 roku dbając o komfort naszego codziennego życia, bowiem produkty najbardziej rozpoznawalnych marek, takich jak Always, Ambi Pur, Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Oral-B, Pampers, Pantene to właśnie część portfolio Procter & Gamble. Firma w swoich działaniach stawia nacisk na proekologiczne podejście - między innymi przez zmniejszenie śladu węglowego i promowanie odpowiedzialnej konsumpcji. Poszukując przyszłych liderów, którzy będą współtworzyć innowacyjne rozwiązania i odpowiadać na wyzwania dzisiejszego świata, koncern wspiera młodych, ambitnych i pomysłowych ludzi w ich rozwoju zawodowym. P&G CEO Challenge. Być prezesem przez jeden dzień Na czym polega P&G CEO Challenge? Przede wszystkim na tym, aby pozwolić adeptom biznesu poznać firmę od środka - jaką pracę wykonują managerowie, jakie umiejętności są do tego niezbędne. Uczestnicy otrzymują ambitne zadanie, któremu nie sposób sprostać w pojedynkę. Dlatego połączyli się w trzyosobowe zespoły i podjęli stworzenia strategii rynkowej dla marki Pantene, by na koniec zaprezentować wyniki swojej pracy konkursowemu jury, składającemu się z managerów firmy. Ocenie podlegała jednak nie tylko strategia, ale także niezbędne dla każdego lidera cechy takie jak zdolność krytycznego myślenia, poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań czy umiejętność podejmowania decyzji i pracy w zespole. Uczestnicy konkursu mieli okazję poczuć się jak faktyczni pracownicy firmy, ponieważ P&G wyznaje zasadę "day one responsibility" koncentrując się na zapewnieniu swoim pracownikom satysfakcjonującego doświadczenia już od pierwszego dnia pracy poprzez powierzanie im odpowiedzialnych i kreatywnych zadań wymagających dużego zaufania. Nowo zatrudnione osoby, a także uczestnicy praktyk letnich, mają możliwość od samego początku brać czynny udział w ważnych projektach, uczyć się od doświadczonych managerów i rozwijać się w interesujących ich obszarach. Poprzez działania na rzecz międzynarodowych marek młodzi ludzie mają też wymierny wpływ na rozwiązywanie problemów środowiskowych lub społecznych. Jak powiedziała Małgorzata Opoczyńska, Associate Brand Manager marki Always na Europę Centralną, w P&G od pół roku: "Praca w tak dużej firmie to nie tylko okazja do sprawdzenia siebie, to przede wszystkim szansa na współtworzenie projektów, które przyczyniają się do sukcesu rynkowego, ale także niosą za sobą wiele dobrego dla innych. Jestem dumna, że mogę być częścią kampanii Always Akcja Donacja, która wspiera dziewczyny w wieku szkolnym w dostępie do podstawowych środków higienicznych. Mieć realny wpływ na wyrównanie szans dla tysięcy dziewcząt w Polsce to naprawdę niesamowite uczucie". Nie cyfry są najważniejsze Niezwykle ciekawe były liczne akcenty proekologiczne zawarte w konkursowym zadaniu. Uczestnicy proponowali rozwiązania przyjazne środowisku, a także stawiali na działania charytatywne oraz społeczne, co odzwierciedla fakt, że coraz częściej w świecie biznesu cenione są rozwiązania uwzględniające nie tylko zyski dla firmy, lecz także dbanie o planetę i drugiego człowieka. "Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, istnieje zapotrzebowanie na działania biznesowe prowadzone z poczuciem odpowiedzialności. Konsumenci chcą wiedzieć, jaki wpływ na środowisko wywierają wybierane przez nich marki, czy prowadzą odpowiedzialne praktyki biznesowe, czy dbają o równe szanse dla wszystkich i działają etycznie. Tworzenie lepszego świata jest jednym z wyzwań, jakie przed nami stoi. Młodzi liderzy są dla nas inspiracją zarówno w kontekście naszego biznesu, jak i dla naszej wspólnej przyszłości" - powiedział Marcin Półchłopek, Dyrektor Marketingu P&G w Europie Centralnej, podczas sesji otwierającej program CEO Challenge. Otwarte drzwi Etap regionalny zwyciężył zespół studentów SGH w składzie Natalia Wojtaszuk, Piotr Szulc i Wojciech Bronisz. "Organizatorzy postawili przed nami wyjątkowo ambitne zadanie. Tym razem nie wystarczyło zaprezentować się jako ekspert od marketingu, logistyki czy finansów. Kluczem do sukcesu był tak naprawdę sposób, w jaki ze sobą współpracowaliśmy oraz to, jak wykorzystywaliśmy umiejętności i style zarządzania każdego z członków zespołu, tak by zaprojektować najlepsze rozwiązania. Poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko, ale co najważniejsze, zdobyte podczas programu doświadczenia pomogą mi w wyborze mojej drogi zawodowej" - powiedziała Natalia Wojtaszuk, finalistka tegorocznego etapu regionalnego. Już w kwietniu zwycięski zespół pojedzie na półfinał konkursu do Frankfurtu, gdzie o przejście do ostatniego etapu będzie rywalizował z pozostałymi zwycięzcami z Europy. Zwieńczeniem zmagań najlepszych studentów będzie globalny finał w Meksyku, po którym wygrani będą mieli m.in. możliwość spotkania się z globalnym CEO firmy - Davidem Taylorem. Konkurs P&G CEO Challenge to nie tylko świetna okazja do rozwinięcia umiejętności marketingowych, biznesowych i kreatywnych, lecz także do zdobycia cennych kontaktów, poznania potencjalnych pracodawców oraz poszerzenia swojego przyszłego CV.