Delikatesy Centrum to jedna z tych sieci handlowych, które w społecznościach lokalnych odgrywają rolę szczególną. Niejednokrotnie jest to jedyny sklep spożywczy w okolicy. Jego braku mieszkańcy przeważnie nie są w stanie sobie wyobrazić. W celu utrzymania ciągłości sprzedaży i zachowania regularności dostaw, sieć uruchomiła specjalny scenariusz działań prewencyjnych dla swoich placówek. Postawiono przede wszystkim na regularną i staranną dezynfekcję oraz ochronę zdrowia pracowników, którzy z koronawirusem mogą się zetknąć na pierwszej linii frontu. Dezynfekcja podstawą bezpiecznego funkcjonowania sklepów Kierownicy sklepów i kierownicy regionalni sieci Delikatesów Centrum zostali zobowiązani do wdrożenia procedur prewencyjnych i przestrzegania instrukcji Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Pracowników zaopatrzono w środki ochrony osobistej (w tym płyny i żele dezynfekujące). Taki środek obowiązkowo znajduje się na każdej sklepowej kasie i jest dostępny dla klientów odwiedzających sklep. Warto przypomnieć, że właściwa dezynfekcja dłoni to jeden z kluczowych standardów w dobie walki z pandemią. Oprócz tego wprowadzono konieczność regularnego wykonywania dodatkowych zabiegów higienicznych w obrębie przestrzeni sklepowych. Na każdej zmianie przynajmniej dwukrotnie dezynfekowane są miejsca narażone na dotyk (kasy samoobsługowe, blaty, lady stoły, poręcze, klamki, włączniki światła, skanery, klawiatury, terminale płatnicze, telefony). Pod szczególnym nadzorem sanitarnym znajdują się również koszyki i wózki wykorzystywane przez klientów podczas zakupów. Kontrola zdrowia pracowników i pozostałe działania prewencyjne Pracownicy z objawami chorobowymi wskazującymi nawet na zwykłe przeziębienie pozostają w domach i poddają się tzw. samoobserwacji lub udają do lekarza. Do pracy w sieci Centrum dopuszczane są jedynie osoby całkowicie zdrowe. W miarę możliwości unika się też przesunięć personelu pomiędzy zmianami, co ma na celu ograniczenie liczby osób objętych kwarantanną w razie ewentualnego wystąpienia zakażenia. W czasie pracy każdy pracownik sklepu posiada wyłącznie do swojego użytku narzędzia, takie jak długopis czy nożyk. Reguła ta dotyczy także używania oddzielnych kubków, talerzyków czy sztućców. Elementy wyposażenia, których siłą rzeczy dotyka większa liczba osób (np. terminale płatnicze, telefony, skanery) są na bieżąco dezynfekowane. Do zachowania nadzwyczajnej ostrożności zostali zobowiązani pracownicy kas (kasjerzy i kasjerki). Unikanie kontaktu dłoni z okolicami błon śluzowych, regularne mycie i dezynfekowanie rąk oraz stały nadzór nad stanem sanitarnym stanowiska pracy to zachowania standardowe. Procedury w razie stwierdzenia zagrożenia Delikatesy Centrum wciąż pracują normalnie, ale personel kierowniczy tej sieci posiada klarowne instrukcje dotyczące tego, co robić w momencie podejrzenia lub wystąpienia objawów choroby COVID-19 u któregokolwiek ze swoich pracowników. W takich przypadkach przewidziane jest wdrażanie oddzielnych procedur - zgodnych z wytycznymi stacji sanitarno-epidemiologicznych i obowiązującym aktualnie prawem (sporządzenie listy kontaktów bezpośrednich i pośrednich, oddelegowanie do odbycia obowiązkowej kwarantanny itd.). Delikatesy Centrum startują z akcją pt.: Razem damy radę" Sieć Centrum w trosce o swoich klientów uruchomiła nowy kanał komunikacji: "Razem damy radę". W ramach platformy i akcji (https://www.delikatesy.pl/dbamy-o-ciebie/) Delikatesy składają podziękowania za dotychczasową odpowiedzialność podczas robienia zakupów, a także za sumienne pozostawanie w kwarantannach.