Pod pojęciem sztucznej inteligencji (AI) kryją się różnego rodzaju programy i aplikacje, które mają za zadanie naśladować ludzkie zachowania, jakie są obserwowane podczas wykorzystywania danych. Choć brzmi to skomplikowanie, to z AI możemy spotkać się bardzo często, a jak jej stosowanie przekłada się na działania marketingowe? Na czym polega AI marketing? Narzędzia z obszaru AI pozwalają przewidzieć, co zrobią ludzie, a następnie zaplanować takie działania, które przełożą się na realizację założeń marketingowych. Oprogramowania tego typu mogą wykorzystywać różne dane. Część będzie wsparciem przy analizie nastrojów konsumentów, inne natomiast pomogą zweryfikować zainteresowanie poszczególnymi produktami. Pozyskane w ten sposób informacje dostarczają wielu cennych danych, jakie wykorzystamy m.in. do planowania nowych kampanii reklamowych, wyznaczania nowych kierunków rozwoju, czy obszarów, w których można byłoby coś zmienić. Jakie formy AI marketingu spotykamy najczęściej? Po sztuczną inteligencję sięga wiele firm, nie tylko tych dużych i rozpoznawalnych. Jednym z podstawowych przykładów jest Google Ads. O tym narzędziu słyszała każda osoba, która nawet pobieżnie miała kontakt z marketingiem. Mając podstawowe informacje na temat swojej grupy docelowej, z łatwością trafimy z reklamą do określonych odbiorców. Inny przykład zastosowania sztucznej inteligencji to chatboty. Z tym także chyba zetknęło się większość osób. Wchodząc na stronę firmy, od razu widzimy okienko komunikatora. Większość pytań zadawanych przez internautów się powtarza, a tym samym odpowiadać na nie może właśnie AI. Chatboty zapewniają całodobowe wsparcie w podstawowych problemach i dzięki temu firma nie musi zatrudniać kolejnych pracowników. Jednym z innowacyjnych zastosowań jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia contentu, co cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Można w ten sposób szybko pozyskać treści, ale nie wolno zapominać, po co inwestuje się w content. Liczy się jakość i zainteresowanie czytelnika, więc jest to dobra opcja, kiedy każdą treść zweryfikuje człowiek. Czy warto? Wdrożenie narzędzi AI wiąże się z szeregiem korzyści. Wspomnieliśmy o tym, że dzięki nim możemy analizować trendy i nastroje, planować lepsze kampanie. Dzięki chatbotom zmniejszymy koszty zatrudnienia, a co jeszcze? Prześledzimy wydajność reklam, łatwiej określimy, kto jest zainteresowany naszą ofertą. Możemy też zaoszczędzić mnóstwo czasu. Gdybyśmy mieli samodzielnie pozyskiwać wszystkie informacje, a następnie tworzyć zestawienia, musielibyśmy nastawić się na wielogodzinne analizy. Dzięki AI wyniki są znacznie szybciej. Więcej na temat sztucznej inteligencji i jej zastosowania w marketingu znajdziemy na stronie: https://harbingers.io/blog/ai-marketing-co-to-jest-czy-warto-poznaj-przyklady. Artykuł sponsorowany