Wyniki, które zaskoczyły analityków W ostatnich latach Answear konsekwentnie, dynamicznie zwiększa sprzedaż i poprawia swoją rentowność. Świetnym wynikom sprzyja umacniane swojej pozycji w regionie CEE, stały rozwój i optymalizacja oferty produktowej, inwestycje w technologię (w tym w nowy system e-commerce oraz ulepszoną aplikację mobilną), a także świetna jakość obsługi. Spółka wykorzystuje także korzystne trendy rynkowe i udowadnia, że jako multibrandowy sklep online może zwiększyć swoją sprzedaż niezależnie od sytuacji pandemicznej. O takich wynikach nie śniło się nawet analitykom! Rok 2021 r. Answear.com zamknął rekordem: według wstępnych danych wypracował 282 mln zł sprzedaży online w IV kwartale 2021, co oznacza wzrost o 78% rdr. Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln i wzrosła o 67%. w porównaniu do 2020 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 433 mln zł. W IV kwartale przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF wyniosły 256 mln zł notując wzrost rok do roku na poziomie 75%, natomiast w całym 2021 roku spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 680 mln zł - oznacza to wzrost o 66% w porównaniu do 2020 roku. "Osiągnięte przez Answear.com wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2021 r. przebiły nasze założenia na ten okres. Wpływ na nie miał szereg czynników, w tym m.in. realizacja nowej strategii komunikacji z klientem, która skupiała się na nowoczesnej, silnej i aktywnej kobiecie oraz zrealizowana w tym duchu trzecia w tym roku szerokozasięgowa kampania marketingowa. Polepszyliśmy efektywność działań w zakresie digital marketingu, co przełożyło się na wzrost ruchu na stronach, a w efekcie na zwiększenie skuteczności finalizacji transakcji, wzrost współczynnika konwersji i średniej wartości koszyka. Należy także wspomnieć o dalszym poszerzaniu oferty produktowej, ulepszeniach technologicznych w obrębie strony www, aplikacji mobilnej i bardzo dobrym odbiorze wśród klientów naszej marki własnej answear.LAB" - powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com. Miejsce pełne inspiracji Ważnym momentem minionego roku był start nowej strategii, w myśl której marka stała się lifespiracją. Wraz z nową kampanią "Lifespiration Starts Here" Answear.com przechodzi transformację i oddaje się w pełni inspirowaniu. - przede wszystkim do życia na własnych zasadach. W sklepie klienci mają przede wszystkim odnaleźć produkty, dzięki którym ich dzień, otoczenie, podróż staną się ciekawsze i wygodniejsze. Answear zachęca do odkrywania nowych rozwiązań i proponuje znane do tej pory produkty w zaskakujących aranżacjach. Stronę e-sklepu, oprócz różnorodnej oferty produktowej, wzbogaciły sekcje inspiracyjne m.in. z gotowymi setami stylizacyjnymi. Nowością jest także Journal, czyli rodzaj bloga, który wprowadza w świat mody, lifestyle’u, podrzucając kreatywne pomysły urozmaicające przestrzeń, wolny czas i umysł. Rozwój wpisany w DNA marki Rok 2021 był dla spółki czasem rozwoju i testowania nowych możliwości. W ofercie Answear pojawiły się nowe marki (także z segmentu premium), powstały także indywidualne projekty w ramach współprac z takimi gigantami, jak Reebok, Adidas, Pinko, New Balance, Vagabond, Lee, The North Face. Jednak Answear pragnie inspirować nie tylko modą - chce odpowiadać na potrzebę swoich klientów otaczania się ładnymi przedmiotami i tworzenia pięknej atmosfery w ważnych dla nich miejscach. W tym celu powstała oferta home decor skupiająca designerskie brandy - systematycznie uzupełniana od drugiej połowy 2021 zawładnęła sercami klientów. Przed marką teraz stoi rozwój tej kategorii, co jeszcze wyraźniej będzie widać już za kilka miesięcy. Zmiany dotyczyły nie tylko oferty produktowej. W połowie roku miała miejsce najbardziej wymagająca i złożona migracja polskiego sklepu do nowej platformy e-commerce. Do tego doszły poważne zmiany w obszarze logistyki. Udało się zakończyć rozbudowę wielopoziomowej antresoli w centrum logistycznym, zwiększając powierzchnię składowania towarów o kolejne prawie 10 000 mkw. Z kolei studio foto-video przeniosło się do nowej lokalizacji, czterokrotnie większej niż poprzednia. Na ponad 1,7 tys. mkw przestrzeni fotografowie, styliści, retuszerzy mogą w pełni wykorzystać swoje możliwości i uwolnić pokłady kreatywności. Jest ją w czym wykorzystać - rocznie studio foto-video tworzy ok. miliona zdjęć! Sprawdź kurtki męskie na Answear.com! Ambitne plany na kolejny rok Spółka nie zwalnia tempa i w tym roku szykuje kolejne niespodzianki. Na uwagę zasługuje tempo otwarć nowych ryków. Na tę chwilę Answear działa w 10 krajach. W 2021 r. zadebiutował w Grecji, Chorwacji i na Cyprze, co było możliwe dzięki bogatemu doświadczeniu logistycznemu w dostawach do południowej Europy. W tym roku spółka ma zamiar pojawić się na kolejnych 2 nowych rynkach. Stale rozwija także swoją markę własną - https://answear.com/m/answear-lab, która cieszy się coraz większą popularnością wśród klientek, a jej wysiłki są doceniane zarówno na arenie krajowej, jak i międzynarodowej. Answear kontynuuje także akcję Wear & Share, w ramach której można dawać nienoszonym ubraniom drugie życie. Do tej pory zebrano prawie 30 ton tekstyliów i posadzono 1000 sadzonek drzew. Projekt działa na razie tylko w Polsce, jednak Answear już myśli nad objęciem nim kolejnych rynków.