Za bezpieczne uznano około 100 maszyn, nadal badane są inne samoloty, których liczby nie podano. Według mediów rosyjskie siły zbrojne mają około 300 myśliwców MiG-29, a cała ich flota powietrzna liczy około 650 samolotów. W lutym pesymistyczne informacje o stanie MiGów-29 podał dziennik "Kommiersant". Ujawnił, że niemal jedna trzecia wszystkich myśliwców bombardujących jest niesprawna. Cytował oficjalne dane, z których wynikało, że z 291 MiGów-29 będących w dyspozycji lotnictwa wojskowego, 70 procent miało kłopoty z korozją. Kontrolę floty powietrznej wszczęto po katastrofie MiGa-29 w grudniu 2008 roku na Syberii. Nadal badane są przyczyny korozji, która spowodowała, że odpadł ogon maszyny. Po wypadku dowództwo lotnictwa wydało zakaz startu wszystkich maszyn tego typu. Samoloty MiG-29 (oznaczenie NATO - Fulcrum) są na wyposażeniu lotnictwa rosyjskiego od lat 80., podobnie jak dwa inne myśliwce - Su-27 i <a class="textLink" href="https://geekweek.interia.pl/marki-i-produkty-mig-31,gsbi,3586" title="MiG-31" target="_blank">MiG-31</a>. Rosja sprzedaje MiGi-29 za granicę - w listopadzie 12 maszyn kupił Sudan. Natomiast przed rokiem Algieria zwróciła Rosji 15 MiGów-29, uskarżając się na ich jakość.