Sprawdzono stan torowisk, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej i zasilania elektroenergetycznego. Wszystkie urządzenia działają bez zarzutu, podał rzecznik. Wcześniej pozytywną opinię wydała straż pożarna; zastrzeżeń nie wniosły także inne służby. Pierwsze pociągi, dostępne dla podróżnych, przejadą tunelem po godzinie 3:00 w poniedziałek. Po remoncie tunelu pociągi w godzinach szczytu będą mogły kursować nawet z częstotliwością co 3 minuty (dotąd co 5 minut). Przejazd linią średnicową skróci się o 5 minut. Sprawny i bezpieczny ruch zapewnią nowoczesne i bezpieczne urządzenia sterowania ruchem. Dotychczasowa nawierzchnia na podkładach drewnianych została zastąpiona torowiskiem posadowionym na fundamencie betonowym, podobnym do stosowanego w metrze. Wymienione zostało okablowanie - obecnie jego izolacja nie grozi zapaleniem. Tunel wyposażono w sprawnie działający wodociąg. Montowanych jest 60 drzwi ognioszczelnych, które będą częścią wspólnego systemu przeciwpożarowego dla całego tunelu, po zakończeniu remontu jego części przeznaczonej dla pociągów dalekobieżnych, poinformował Łańcucki.