Jeszcze w tym samym roku, 25 sierpnia, RMF przemówił własnym głosem. Od tego dnia rozpoczęło się nadawanie dzienników informacyjnych, od początku "innych", bo prezentowanych "za kwadrans pełna", z towarzyszącym im podkładem muzycznym. Radia RMF słuchano wszędzie - w taksówkach, w sklepach, w biurach i przede wszystkim w domach. Pojawili się reklamodawcy, radio zaczęło zarabiać i inwestować w rozwój. Na początku jednym z największych sukcesów RMF FM było zebranie ekipy zapaleńców i pasjonatów radia, którzy nie bali się porzucić dotychczasowych posad w publicznej radiofonii i rozpocząć nową, niepewną przygodę z radiem komercyjnym. Pierwszą ekipę RMF tworzyli: Grażyna Bekier, Tomasz Berezowski, Elżbieta Gołąb, Michał Kubik, Krzysztof Mazurkiewicz, Piotr Metz, Edward Miszczak, Wojciech Padjas, Tomasz Słoń, Stanisław Smółka, Tadeusz Sołtys, Ewa Stykowska, Konsolata Suder, Urszula Śliwińska, Krzysztof Śliwiński, Marcin Wrona, Aleksandra Zieleniewska. Co wiesz o RMF FM - sprawdź się w quizie! Tyczyński to RMF Założycielem, a także wieloletnim prezesem rozgłośni był Stanisław Tyczyński, w latach osiemdziesiątych XX wieku współtwórca podziemnego "Radia Solidarność". Bardziej jednak pasowały do niego określenia: prezes-wizjoner, ekscentryk i pracoholik. Tyczyński w radiu spędzał większość czasu, przyjeżdżał na kopiec taksówką, bo nie miał prawa jazdy, przez lata ubierał się tak samo, a jego gabinet należał do najskromniejszych pomieszczeń. Potrafił zarażać ludzi swoimi wizjami, choć był trudnym szefem. Zdarzało mu się zwolnić kogoś z pracy, po czym zadzwonić i przypomnieć, że za 45 minut ów zwolniony zaczyna program! Przeczytaj w serwisie Muzyka "20 lat RMF FM. Świętujemy!" Karawana idzie dalej Obecnie prezesem zarządu RMF jest Tadeusz Sołtys, od początku związany z krakowską stacją. Przez jedenaście lat, najpierw w duecie z Michałem Kubikiem, później samodzielnie, był gospodarzem pasma porannego. Sześć lat temu porzucił antenę, a radiowe studio zamienił na gabinet prezesa. Zobacz, co podczas przesłuchania powiedział Tadeusz Sołtys, obecny prezes RMF FM: - Moim zdaniem Tadeusz jest facetem, który (...) o radiu w Polsce wie najwięcej, albo przynajmniej należy do niewielkiej grupy osób, które o tym medium wiedzą wyjątkowo dużo. Ma genialne wyczucie nastrojów i potrzeb - ocenia Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF. Naj, naj, naj... Od lat RMF FM uznawane jest za jedno z najszybszych, najbardziej wiarygodnych źródeł informacji. Nie byłoby to możliwe bez sieci własnych korespondentów i reporterów w Polsce i w najważniejszych regionach świata. 11 września 2001 r. podczas zamachu na WTC stacja wyemitowała ośmiogodzinny, najdłuższy w historii polskiej radiofonii serwis informacyjny. 2 kwietnia 2005 r., na wieść o śmierci papieża Jana Pawła II, RMF przerwał program i przez ponad trzy godziny prezentował specjalne wydanie Faktów. RMF to dla wielu symbol rozgłośni, która wprowadziła na polski rynek najnowszą technologię oraz światowe rozwiązania w dziedzinie mediów. To radio, które w swojej historii zorganizowało największe wydarzenia promocyjne takie jak Inwazja Mocy, Olimpiada FM, koncerty gwiazd. Inwazja Mocy 2000 była cyklem dziesięciu wielkich festiwali. Rekord padł na finałowym koncercie - 700 tys. uczestników oglądało występ grupy Scorpions na lotnisku w Pobiedniku koło Krakowa. Był to największy, niepobity do tej pory sukces organizacyjny i frekwencyjny imprezy masowej. Jesienią 2000 r. podczas corocznej konferencji mass-mediów i reklamy Media Trendy 2000 - Inwazja Mocy RMF FM otrzymała Nagrodę specjalną za największe przedsięwzięcie promocyjne na rynku. Rekord słuchalności Z RMF FM związany był również inny rekord. W okresie marzec-maj 2009 stacja zanotowała 27,4 proc. udział w rynku radiowym (źródło: Radio Track Millward Brown SMG/KRC, udział w czasie słuchania, ogół badanych). Oznacza to, że ponad 1/4 czasu poświęconego na słuchanie radia w Polsce przypadło na RMF FM. W naszym kraju nadaje ponad 200 stacji radiowych, a RMF FM jest nieprzerwanie liderem rynkowym od 2001 r. Radio tworzą ludzie Ale RMF to nie tylko nowoczesne technologie, biznes radiowy czy wyniki słuchalności, to przede wszystkim bardzo zgrana ekipa ludzi, którzy spędzają ze sobą w pracy mnóstwo czasu. Dlatego czasami trzeba pożartować, odreagować stres czy... zamówić coś do jedzenia. Tak jedną z anegdot radiowych wspomina były dziennikarz RMF Tomasz Słoń: Przez ostatnie 20 lat stacji udało się zbudować najsilniejszą polską markę radiową, zdobyć ponad 10 milionów lojalnych słuchaczy, którzy włączają tę stację każdego dnia oraz utrzymać pozycję lidera nieprzerwanie od lat. Sukces RMF FM zawdzięcza nie tylko programowi, skutecznej promocji, ale przede wszystkim ludziom, którzy tworzyli i pracowali w spółkach Grupy RMF. Talent, radiowa pasja i ciężka praca sprawiły, że ten pomysł się udał, i że te trzy litery - RMF - znaczą dziś tak wiele... O jubileuszu RMF FM poczytasz na specjalnej stronie: www.20lat.rmf.fm.